Primul efect al dopării pentru Şarapova. A pierdut 27 de milioane de $
Vestea că Maria Şarapova a fost depistată pozitiv după o probă prelevată la turneul de la Australian Open, din acest an, a făcut înconjurul lumii. Sportiva a recunoscut că a luat acel medicament interzis, iar după această confirmare au apărut şi efectele devastatoare pentru fostul număru 1 mondial WTA.
Maria Şarapova câştiga din numeroasle contracte de publicitate cu Nike, American Express, Avon, Evian, Porsche sau Tag Heuer, în jur de 20 de milioane de dolari pe an. Cu producătorul american de echipament sportiv avea contract din 2010 până în 2018, perioadă în care primea 9 milioane de dolari pe an. Aseară, managerii de la Nike au hotărât să rupă contractul cu Şarapova pentru a nu le fi periclitată imaginea. "Suntem întristaţi şi surprinşi de informaţia referitoare la Maria Sharapova. Am decis să suspendăm relaţia noastră cu Maria pe durata anchetei. Vom continua să urmărim îndeaproape situaţia", a declarat KeJuan Wilkins, un purtător de cuvânt al Nike. Din păcate pentru rusoaică, acesta nu pare a fi decât începutul unui dezastru financiar, ceilalţi sponsori persoanli urmând să se retragă şi ei.
Maria Sharapova "a fost suspendată cu titlu provizoriu începând cu 12 martie, în aşteptarea derulării procedurilor", a indicat la rândul ei Federaţia internaţională de tenis.