US Open, maşina de făcut bani
Turneul de la US Open, ultimul de Mare Şlem al anului, aduce anual în tribune peste 700.000 de oameni. Iar biletele nu sunt deloc ieftine, între 90 şi 160 de dolari în prima săptămână şi mai mult în fazele superioare ale competiţiei. Organizatorii încasează sume uriaşe, şi nu doar din tichetele de acces.
La arenele de la Flushing Meadows totul este scump, dar se consumă enorm. O bere costă 10 $, iar o porţie de mâncare în jur de 15 $. Se mănâncă burritos sau taco, burgeri şi cartofi, dar renumită şi specifică e băutura “gray goose honey moose”, un cocktail cu vodcă, limonadă, lichior de zmeură şi pepene galben. Costă 15 $, şi se vinde mai bine ca orice altceva, chiar şi decât paharul de şampanie Moet, care te uşurează de 25 $.
Magazinele de suveniruri şi cele cu produsele oficiale ale competiţiei gem şi ele de clienţi. Aici preţurile chiar sunt piperate. O şapcă cu însemnele US Open costă 30 $, iar un tricou 60 $. La mare căutare sunt noile echipamente Adidas, colecţia Pharrel Williams, purtate de mulţi jucători din circuit. Un capitol important în ecuaţia US Open este alocat măsurilor de securitate. Pentru a se evita orice incident, ca primă măsură, în interiorul arenelor nu ai voie cu niciun bagaj. Nici măcar cu un rucsac. Pentru 5 $ poţi închiria un dulap la intrare şi acolo îţi rămâne acesta. Femeilor le este permisă intrarea cu genţi, care le sunt controlate temeinic, iar bărbaţilor cu borsete, care de asemenea sunt scotocite de agenţii de securitate. Apoi, accesul pe porţi se face ca la aeroport, printr-un filtru cu detectoare de metal.