Barcelona e în căutarea unei sponsorizări de cel puţin 55 de milioane de euro pe an
Confruntată cu mari probleme financiare, FC Barcelona o are de rezolvat și pe aceea a sponsorului princiapl. Și aceasta fiindcă acordul dintre gruparea catalană și compania japoneză de e-commerce Rakuten se încheie în noiembrie. Prelungit anul trecut, acest contract i-a adus Barcelonei 220 de milioane de euro între 2017 şi 2021. Vara trecută, Barcelona a mai pierdut un sponsor, și anume pe Beko. Pentru a ocupa locul lăsat liber de firma turcă de electrocasnice, Cupra, filială a lui Seat, care este partener al grupării, ar fi făcut o ofertă de 6 milioane de euro, însă aceasta a fost socotită ca fiind inacceptabilă.
În anii precedenți, Rakuten a achitat 55 de milioane de euro anual. La această sumă se mai adăuga 1,5 milioane de euro în cazul unui triumf în campionatul Spaniei și 5 milioane pentru un succes în Liga Campionilor. Iar o clauză a permis prelungirea înțelegerii pentru încă un an, însă numai pentru 30 de milioane de euro, din cauza pandemiei COVID-19. Apoi, nemulţumiţi de mai multe decizii ale managementului clubului şi mai ales de plecarea atacantului Lionel Messi, japonezii nu ar mai vrea să ducă acest contract până la capăt şi ar încerca să iasă mai repede din înţelegere, plătind doar cinci milioane de euro.În aceste condiții vitrege, conducerea Barcelonei caută acum un alt sponsor principal, căruia îi va pretinde o sumă cel puţin la fel de mare (55 de milioane) pentru ca marca acestuia să apară pe pieptul jucătorilor catalani. "Nu ne uităm la valoarea actuală, ci la cea pre-pandemică. Oricine îşi doreşte ca numele său să împodobească acest tricou va trebui să plătească", a declarat vicepreşedintele responsabil de compartimentul economic, Eduard Romeu, potrivit marca.com.La finalul anului 2016, când a fost încheiat contractul cu Rakuten, suma de 55 de milioane de euro pe an plătită de un sponsor a fost una record. Înainte de Rakuten, din 2013, Qatar Airways a fost sponsor principal al catalanilor, iar compania aeriană a plătit în ultimul an al înţelegerii 34 de milioane de euro.Este de amintit că în iulie trecut, Hiroshi Mikitani, patronul grupului Rakuten, a reacționat în legătură cu anumite cuvinte cu tentă rasistă dintr-un video al lui Ousmane Dembélé în care apărea și Antoine Griezmann. În postură de sponsor și organizator al turneului clubului, sunt dezolat că jucătorii Barcelonei au un asemenea comportament”. Niponul a sublinait că „Rakuten a susținut filosofia Barcelonei” și că astfel de cuvinte „sunt inacceptabile”. Mai apoi, cei doi internaționali francezi și-au exprimat scuzele. Pe de altă parte, presa catalană a scris, luna această, că Nike ar negocia cu Barca în privința ocupării poziției de sponsor principal.