CNA le-a tăiat macaroana! Vedete, influenceri sau TikTokeri își iau adio de la reclamele cu jocuri de noroc
Vești proaste pentru vedetele și influencerii care până acum promovau reclame la jocurile de noroc. Potrivit unei decizii votate miercuri în şedinţa publică a Consiliului Naţional al Audiovizualului, aceștia nu vor mai putea apărea în diverse reclame la jocurile de noroc pe TV, radio şi online.

De asemenea, această prevedere face parte dintr-o serie de modificări prin care a trecut Codul de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA, după cum informează paginademedia.ro.
Ce presupune noua prevedere
Reclamă la păcănele au făcut și foști concurenți de la „Insula Iubirii” sezonul 8, printre care și câteva ispite. De asemenea, nume cunoscute din showbiz precum Serghei Mizil, Cătălin Bordea, Antonia, Ruby, Daniela Crudu, Adrian Mutu, Andone sau Ilie Dumitrescu au promovat jocurile de noroc.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, spune noul articol 110, alineat 7 din nou votatul Cod Audiovizual.
Când va deveni obligatorie noua prevedere
Această prevedere va deveni obligatorie la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare. Această prevedere a fost contestată de mai multe instituții sau companii de jocuri de noroc, printre care și Winbet, care a solicitat CNA să permită ca vedetele să fie folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”. De asemenea, şi federaţia Română de Fotbal, a propus ca personalităţile să poată apărea în campaniile de conştientizare sau de responsabilitate socială.
Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc şi Biroul Român de Audit Transmedia au cerut eliminarea acestui articol, însă toate amendamentele au fost respinse în unanimitate.
Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca şi serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislaţia privind protecţia minorilor în ce priveşte campaniile pentru jocurile de noroc.
„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, spune alineatul din articolul 110.



































