Atenție la țepele de pe Olx. Ce a pățit un internaut care avea la vânzare un iPhone 16 Pro Max
Un utilizator a povestit pe Reddit o experiență nefericită, după ce a încercat să vândă pe OLX un iPhone 16 Pro Max. Ce părea o tranzacție obișnuită s-a transformat într-o adevărată țeapă, cu implicarea unui colet returnat și a unui telefon fals.

„Vă salut, în urmă cu puțin timp am pus pe olx un anunț cu un iPhone 16 Pro Max și am primit o ofertă de la un presupus client. În 06 octombrie a făcut comanda pe olx, ziua următoare curierul a preluat coletul și l-a dus spre client, în județul Tulcea.” – a scris internautul.
Totul părea în regulă, până în ziua livrării: „Urmărind AWB-ul eliberat de FAN Courier, am observat faptul că a fost refuzat coletul și returnat către mine.”
La ridicarea coletului de la sediul FAN, surpriza a fost totală: „În urmă cu două zile am mers la sediul Fan, unde am deschis coletul și am observat împreună cu angajații de acolo că în colet era complet alt telefon, mai exact un fake ordinar. Eu având un telefon achiziționat din SUA, acesta nu avea slot de SIM, și acesta era cel mai bun exemplu că telefonul nu este cel trimis de mine.”
Vânzătorul a întrebat comunitatea dacă „este posibil să localizeze telefonul sau să-l blocheze dacă telefonul este resetat”, adăugând că „nu este o situație foarte plăcută”.
Comentarii și experiențe similare
Comunitatea a reacționat rapid, mulți utilizatori confirmând că au întâmpinat probleme similare cu livrările OLX și FAN Courier.
Unul dintre comentatori a explicat cum se poate evita o astfel de pierdere: „Dacă pune valoarea corectă, problema e rezolvată.”
Altul a completat: „Te costă expedierea coletului sensibil mai mult dacă îl asiguri la valoarea corectă. By default îți dau de câteva ori costurile de transport, parcă de 5 ori sau ceva de genul.”
Unii au arătat cu degetul către curier: „Nu există așa ceva, curierul nu te lasă să atingi coletul, el îl deschide în fața ta și ți-l arată, așa este politica Fan. În acest caz Fan este vinovat, deci să se adreseze lor, nu cumpărătorului.”
Un alt utilizator a relatat o experiență aproape identică: „Am trimis o placă de bază de laptop prin Fancurier cu livrarea OLX. A ajuns la destinație, în jurul prânzului am primit notificare că a fost livrat coletul. După 3 ore, notificare de la Fancurier că destinatarul a refuzat coletul. S-a întors coletul și înăuntru era altă placă de bază, același model dar cu mici diferențe și evident defectă.”
Acesta a adăugat: „Fancurier nu a acceptat sub nicio formă că acel colet a fost livrat și câteva ore mai târziu returnat. Am discutat cu mai multe persoane de la ei, suport clienți, cu account manager, niciunul nu a vrut să explice neconcordanțele din propriul sistem de tracking.” În cele din urmă, după ce a amenințat cumpărătorul cu o plângere penală, „mi-a trimis banii înapoi.”
Alt comentariu a oferit o sugestie preventivă ingenioasă: „Data viitoare când vinzi iPhone, îl dai cu tot cu cont. Când îți confirmă că a ridicat telefonul, îi dai parola să reseteze. Astfel împiedici eventualele escrocherii ale curierilor. Dacă îl ia, măcar îl poți localiza când îl deschide.”
Sfaturi pentru a evita țepele la vânzările online
- Expediază coletul asigurat la valoarea reală.
- Solicită verificarea la primire și deschiderea în prezența curierului.
- Păstrează poze și clipuri cu produsul și ambalarea.
- Evită tranzacțiile cu utilizatori noi sau fără recenzii.
- Activează „Find My iPhone” înainte de expediere și notează IMEI-ul.
- Dacă este posibil, predă personal produsul cumpărătorului.
































