Bijutierul de motociclete. El transformă Mobre din ‘70 în adevărate opere de artă

Ultima actualizare:

Are 60 de ani și în adolescență s-a îndrăgostit iremediabil de motociclete. Azi, are o colecție unicat cu vehiculele pe două roți. În garajul lui, din orașul botoșănean Bucecea muncește cât e ziua de lungă pentru a readuce la viață o întreagă istorie a motoretei din fostul bloc comunist. A făcut adevărate bijuterii punând cap la cap piese, unele dintre ele luate chiar și de la fier vechi.

Cu răbdare cât un munte și o pasiune de nestăvilit, Ovidiu Tofan a adunat piesă cu piesă toate modelele vechi de motoretă și motocicletă din fostele țări comuniste. Le-a recondiționat cu o pricepere greu de egalat, iar acum se poate lăuda cu o colecție unicat de motociclete din anii 50, 60, 70 și 80, în care se regăsesc celebrele Mobre, IJ-uri, MZ-uri sau Corobetz, relatează adevarul.ro.

„Este o pasiune de care nu am scăpat niciodată. Și, sincer, nici nu mi-aș dori să scap. Chiar dacă este costisitoare și uneori îmi răpește și liniștea nopții, mai ales dacă nu-mi iese ceva”, mărturisește botoșăneanul.

Transformă Mobre din ‘70: „Pe unele le-am găsit la fier vechi aruncate”

După o viață de muncă în care a lucrat ca șofer și mecanic, Ovidiu Tofan s-a retras în micul lui garaj pentru a munci. Pentru marea lui pasiune: motociclete vechi, din fostele țări comuniste, care au făcut istorie din anii 50 până în anii 80. Caută vehiculele vechi abandonate la fier vechi sau scoase la vânzare pe oriunde prin țară și le aduce, uneori cu mari eforturi financiare la Bucecea, în garaj. Majoritatea sunt modele rusești, care erau foarte la modă inclusiv în România comunistă.

„De la capăt le fac. Totul. Motor, bucșe, lanț, telescoape, șa. Eu caut să mă apropii cât de mult de felul în care a fost aceea motoretă sau motocicletă. Nu doar să arate bine, ci și să funcționeze. Toate sunt funcționale. Este greu, pentru că trebuie să găsesc piese, fac la comandă anumite elemente de decor, șeile”, spune botoșăneanul, citat de Adevărul.

„Pe unele le-am găsit la fier vechi aruncate. Le-am luat și am muncit la ele până le-am făcut ca noi. Nici noaptea nu am somn dacă ceva nu iese”, mai povestește Ovidiu Tofan.

A recondiționat și le-a trasnformat în adevărate bijuterii, un Corobetz rusesc din 1958, un Carpați din anii 60 sau celebrele Mobre din anii 70, cu aproape toate variantele. Nu lipsesc nici IJ-urile, dar și alte modele de acum 50 de ani.

Ovidiu Tofan a avut prima motoretă, o Mobra, la 18 ani, deși mărturisește că a început să meargă pe două roți mult mai devreme, clandestin.

„Pe vremea aia nu-ți făcea dosar penal dacă nu aveai permis. Ne mai prindea Miliția, ne dădea două șuturi și ne lua vintilele. Apoi, când am făcut 18 ani, numai pe motocicletă stăteam. Numai noaptea nu mergeam cu ea, că dormeam”, mărturisește botoșăneanul.

Cât despre meserie, „eu am furat meserie. Peste drum de unde locuiam, erau niște artiști adevărați, strungari, frezori. Eu am stat pe lângă ei. Erau foarte buni profesori. Ne explicau bine. Am învățat cu pasiune”, mai spune Ovidiu Tofan.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net