Calea ferată din România care traversează peisaje apocaliptice. Oamenii au raportat existența unor „trenuri-fantomă” sau spirite

Gara Oravița este considerată oficial cea mai veche gară din România, fiind construită în anul 1847, la doar 16 ani după inaugurarea primei linii de cale ferată din lume, Liverpool–Manchester (1830).

Vedere de pe linia ferată Oravița - Anina / foto: Eugen D
Vedere de pe linia ferată Oravița - Anina / foto: Eugen D

A făcut parte din infrastructura primei căi ferate românești, linia Oravița–Baziaș, inaugurată pentru transportul de mărfuri la 20 august 1854 și pentru călători la 1 noiembrie 1856.

Clădirea era ultramodernă pentru acea perioadă — dispunea de un lift-pasaj care facilita accesul la peronul situat mai sus decât strada, o inovație pentru vremea respectivă. Acest lift a fost funcțional până în anul 1993, însă astăzi este blocat.

Traseul spectaculos: prima linie montană – „Semmeringul bănățean”

Linia ferată Oravița–Anina, cu o lungime de aproximativ 33,4 kilometri, este prima cale ferată montană din România. A fost construită între anii 1860 și 1863 și este cunoscută sub denumirea de „Semmeringul bănățean” datorită peisajelor spectaculoase și a complexității inginerești.

Traseul include 14 tuneluri și 10 viaducte, cu o diferență de nivel de aproape 338 metri. Cel mai lung tunel, Gârliște, are 660 de metri și a fost săpat direct în stâncă, fără învelis interior — o dovadă a măiestriei inginerești din acea vreme.

Legende și mistere

Vedere de pe linia ferata Oravita - Anina / sursa foto: Eugen D
Vedere de pe linia ferata Oravita - Anina / sursa foto: Eugen D

Călătoria pe această linie, prin tuneluri săpate în stâncă și viaducte suspendate, a inspirat numeroase legende locale.

 Una dintre cele mai cunoscute vorbește despre un inginer care s-ar fi sinucis aruncându-se de pe un viaduct după ce tuburile tunelului Gârliște nu s-au aliniat corect, declanșând o serie de tragedii.

Localnicii povestesc că pe anumite segmente ale liniei, trenurile se aud circulând noaptea, deși traseul nu mai este utilizat în mod regulat — dând naștere miturilor legate de „trenuri-fantomă” sau spirite care bântuie calea ferată. Chiar dacă aceste povești nu sunt documentate științific, ele contribuie la misterul care învăluie linia Oravița–Anina.

Un monument tehnologic și cultural

Gara și linia feroviară Oravița–Anina sunt incluse în patrimoniul național, fiind valorizate drept atracții turistice. Ocazional, un tren turistic parcurge această rută montană spectaculoasă, oferind pasagerilor o experiență autentică în inima munților Banatului.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Dr  Virgiliu Stroescu, foto Instagram  jpg
Netflix HBO Max warner bros jpg
cea mai tanara miliardara din lume are 29 de ani a avut o idee care a imbogatit o rapid 1029087 png
vera webp
Pantone Color Institute jpeg
crima pexels jpg
image png
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net