Cât câștigă influencerii pentru o postare pe Instagram. „Meseria” e tot mai dorită de tinerii din generația Z
Un simplu story sau o postare pe Instagram poate aduce unui influencer cât un salariu mediu în România sau chiar de câteva ori mai mult, dacă are peste 100.000 de urmăritori. Meseria de „influencer” a devenit una dintre cele mai profitabile și râvnite, iar companiile investesc masiv în promovarea prin rețelele sociale pentru a ajunge la publicul țintă.

Flavia Barbu este un macro-influencer, cu peste 800.000 de urmăritori pe TikTok și 100.000 pe Instagram.
„Au trecut 4 ani până am ajuns sa fiu mulţumită din toate punctele de vedere: audienţă, financiar. [...] Pentru mine este un job full time, este singura mea sursa de venit”, a spus influenceriţa Flavia Barbu, potrivit observator.ro.
Cât se câștigă dintr-o campanie
Veniturile variază în funcție de tipul de influencer și de complexitatea colaborării. Un micro-influencer cu până la 50.000 de urmăritori câștigă între 150 și 400 de euro pentru o postare, în timp ce un macro-influencer poate primi până la 4.500 de euro. Cei cu peste un milion de fani pot depăși chiar și 10.000 de euro pentru o singură campanie.
„Este un job din care poţi să caştigi uneori mai mult decât dintr-un salariu de la un job 9-5”, a mai spus Flavia Barbu.
La polul opus, micro-influencerii colaborează deseori prin barter, produse sau servicii în loc de bani. „De obicei, brandurile tind să meargă pe partea de barter, pentru că sunt micro influencer, totuşi. Dar pot să zic că undeva 150-200 euro a fost cam maximum pe care am reusit sa-l obţin într-o campanie”, a spus Roxana Neagu.
George Tănase, succes cu umorul online
Actorul și comediantul George Tănase a reușit să îmbine umorul cu afacerile din mediul digital.
„La mine monetizarea se face cel mai uşor prin public, adică publicul live pe care îl am la spectacolele de stand up. [...] Toată lumea pleacă fericită acasă, eu cu banii în buzunar, ei cu burta plina de râs! Pot pleca de la câteva sute de euro, la mii de euro”, a spus influencerul George Tănase.
În doar cinci ani, piața influencerilor din România s-a extins de patru ori. Aproape 10 milioane de români își fac cumpărăturile, inspirându-se din recomandările din social media.
„Pe primul loc este industria de fashion, urmată de zona personal care şi cosmetice. [...] Este important să creeze şi conţinut organic, şi conţinut care să păstreze audienţa aproape de ei. Nu doar să livreze”, a explicat Cosmin Preda, manager al unei platforme de influenceri.
Piaţa de influencer marketing din România a ajuns la 112 milioane de euro în 2025. Instagram și TikTok rămân cele mai populare canale, iar succesul online continuă să atragă tot mai mulți tineri care visează la o carieră digitală.
































