Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care unește două țări. Construcția lui a costat 4 miliarde de euro

Podul Øresund, cunoscut și sub numele de Øresund Link, cea mai lungă structură rutieră și feroviară combinată din Europa, leagă Copenhaga de Suedia. Pentru construirea acestui pod rutier-feroviar de aproape 16 kilometri, au fost investiți nu mai puțin de 4 miliarde de euro.

Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care leagă două țări / foto: Pixabay
Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa care leagă două țări / foto: Pixabay

Podul Øresund leagă două națiuni europene printr-o conexiune feroviară și rutieră, dar va trebui să scoți din buzunar o taxă uriașă dacă dorești să îl traversezi. Deschis în 2000, podul lung de aproape 16 kilometri unește Malmö din Suedia de insula daneză Peberholm, situată în strâmtoarea Øresund, între Danemarca și Suedia.

Podul se întinde pe o lungime de 8 km în Suedia unde, de pe insula artificială de la mijlocul strâmtorii, își continuă traseul de 4 km pe sub ape, printr-un tunel, și iese la suprafață pe insula daneză Amager.

Costul inițial al acestui superb pod a fost de nici mai mult nici mai puțin de 4 miliarde de euro, finanțat atât de guvernul suedez, cât și de cel danez. Bineînețeles, până în anul 2037, ambele guverne își propun să recupereze costurile proiectului din taxa cerută pentru a fi traversat podul.

Cât este taxa de trecere

Mai exact, taxa de trecere variază de la aproape 31 de euro pentru motocicliști, la aproape 60 de euro pentru mașini, în timp ce rulotele sau camionetele sunt taxate cu 220 de euro. Deși taxele nu sunt deloc mici, în anul 2022, peste 18.000 de vehicule rutiere au traversat podul Øresund, potrivit tabloidului britanic Mirror.

Construcția podului Øresund a început în anul 1995, iar acesta a fost inaugurat oficial 5 ani mai târziu, în iulie 2000. Finalizarea podului a fost sărbătorită în anul 1999, iar primele persoane care au inaugurat acest drum au fost Prințul Frederik al Danemarcei și Prințesa Victoria a Suediei, cei doi întâlnindu-se fix la jumătatea podului pentru a celebra momentul.

Cum am menționat, deschiderea sa oficială a avut loc la data de 1 iulie 2000, de către regina Margrethe a II-a a Danemarcei și regele Carl al XVI-lea Gustaf al Suediei. Atât de importantă este semnificația acestui pod pentru relațiile suedezo-daneze, încât a apărut în diverse emisiuni TV și alte evenimente de cultură pop, precum serialul „The Bridge”.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Alexandru Ciucu, naș de botez pentru Alma și Irina   Instagram (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
horoscop, zodii, stres jpg
nosferatu  jpg
Odihnă, flori, somn jpg
frica jpg
nasterea domnului jpg
index (34) webp
casa din care se auzeau zgomotele jpg
Insomnie jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net