De la o joacă pe TikTok la o afacere de succes. Cum au dat lovitura Alina și Alex: „Am depășit vânzările de anul trecut”
TikTok este folosit intens de micii antreprenori, iar promovarea pe această platformă a schimbat viețile multora dintre ei într-o singură zi. Milioane de vizualizări, sute de mii de urmăritori și zeci de comenzi, toate acestea pot apărea doar printr-un simplu scroll și un tap. Printre micii antreprenori de succes de pe rețele sociale se numără și o tânără din Constanța, care a acumulat milioane de vizualizări și sute de clienți datorită videoclipurilor sale.

Laura Mihai, în vârstă de 29 de ani, nu și-a imaginat vreodată că un simplu video pe TikTok, în care prezenta producția din solar, îi va aduce atât faimă, cât și clienți.
„Am făcut o pagină de TikTok pentru fermă unde am postat un clip. Țin minte că a făcut vreo 70 de mii de vizualizări de pe o zi pe alta. Afacerea a pornit la ideea tatălui meu, deoarece sora mea mai mică avea probleme de sănătate de la alimentele pe care le cumpăram”, a povestit Laura Mihai, antreprenor, potrivit observator.ro.
Astfel, de la o lădiță cu ardei și una cu roșii, Laura a ajuns să gestioneze acum 10 hectare cu mii de soiuri de plante. „Rețeta succesului este să nu renunți. Până găsești publicul tău și conținutul tău care se potrivește, să încerci”, a explicat Laura Mihai.
Pe TikTok și-a construit o afacere de succes și Lidia, o tânără din Târgu Mureș, care și-a transformat pasiunea pentru haine într-o afacere prosperă. Antreprenoarea și-a format comunitatea pe platformă, iar acum deține propriul magazin.
„Ideea a venit din dorința de socializare și de a le transmite doamnelor că orice ținută se poartă cu încredere și stil. Este foarte greu, având în vedere că am trei fetițe mici. Uneori trebuie să facem sacrificii ca să ne îndeplinim visele. Dar, cu multă organizare, sprijin și iubire, reușesc”, a povestit Lidia.
Afacerea cu care Alina și Alex au dat lovitura
Puterea TikTok i-a surprins și pe doi tineri din București. Într-o seară, din joacă, au postat un clip în care realizau un produs aparent banal, dar care s-a dovedit a fi foarte căutat. Acesta a fost momentul când vizualizările au explodat, iar viața lor s-a schimbat radical.
„Acel clip a avut undeva la 2,3 milioane de vizualizări. Efectiv dădeam refresh și vizualizările tot creșteau. Pe măsură ce veneau vizualizările, apăreau și comentariile. A fost ceva la care nu ne-am așteptat nicio clipă”, au povestit Alina și Alex.
Alina și Alex sunt împreună de 13 ani și au început afacerea handmade cu lumânări și odorizante acum patru ani. Totul a pornit modest, chiar în bucătăria lor, unde Alina topea ceara într-o oală obișnuită, experimentând cu arome și forme.
„Era o lumânare foarte urâtă, avea numai găuri în ea. Am topit ceara respectivă, am pus-o într-o oală și am turnat-o. De acolo a început toată pasiunea mea: să descopăr arome, să văd cum poate să miroasă bine și la noi”, a povestit Alina.
În prezent, cuplul onorează zeci de comenzi pe zi.
„Am depășit vânzările de anul trecut în aproximativ 3 luni din acest an. A fost anul viralității. Am lucrat câte 16 ore pe zi ca să împachetăm comenzile și am avut 500 de comenzi în două săptămâni”, a declarat Alina.
Conform ultimelor date publicate de TikTok, 8,1 milioane de români folosesc aplicația în fiecare lună.