Gara din România care a rezistat după un bombardament din timpul celui de-al doilea Război Mondial. A fost deschisă în 1873, iar astăzi este un punct esențial pentru rețeaua feroviară din țară

Deschisă în 1873, Gara Brașov este una dintre cele mai vechi și importante gări din România, având un rol esențial în conectarea regiunilor țării. Poziționată strategic în centrul României, gara a facilitat legătura dintre Transilvania, Muntenia și alte zone, devenind un punct cheie pentru transportul feroviar. Arhitectura sa inițială, cu influențe austro-ungare, reflectă perioada istorică în care Transilvania era parte a Imperiului Austro-Ungar.

Gara care a rezistat după bombardament
Gara care a rezistat după bombardament

Gara din România care a rezistat după un bombardament din timpul celui de-al doilea Război Mondial

În al Doilea Război Mondial, Brașovul era un centru industrial de prim rang, sprijinind logistic armata germană prin fabrici și Depoul CFR local. Acest rol strategic a transformat gara într-o țintă pentru bombardamentele aliaților.

În 1944, raidurile aeriene americane și sovietice au avut ca obiectiv slăbirea infrastructurii feroviare utilizate de germani. Gara Brașov a suferit distrugeri majore în urma acestor atacuri, care au avariat clădirile, liniile de cale ferată și trenurile.

Redactorul ziarului braşovean Gazeta Transilvaniei, Mardare Mateescu, scria pe 22 aprilie 1944: „Populația noastră care nu cunoscuse cu propria suferință urmările unui bombardament, a rămas uluită, nu atât de grozăvia rămasă în urma avioanelor Liberator, cât mai mult de sinistra inspirație a piloților acestora, care și-au descărcat povara acolo unde nimănui nu i-ar fi dat prin minte.

De la o înălțime maiestoasă, unde se aflau la adăpost „bravii soldați” ai armatei aeriene, au exercitat un sport comod și cu riscuri minime, lăsând în urmă trupuri sfârtecate de bunici, părinți și copii, sub privirile uluite ale celor rămași, care n-au înțeles și nu vor înțelege vreodată cui folosește acest măcel.

Până în prezent s-au scos în Brașov de sub dărâmături, 161 de cadavre și 136 de răniți, iar lucrările de cercetare și curățare a terenului continuă”, conform brasov.net.

Cu toate acestea, orașul și-a revenit rapid, iar gara a fost reconstruită după terminarea conflictului.

După război, Gara Brașov a trecut printr-un proces amplu de renovare, păstrând elemente din structura inițială și adaptându-se la cerințele moderne. În anii 1960, clădirea a fost refăcută în stil modernist, specific epocii comuniste. Transformările au menținut gara relevantă și funcțională, consolidându-i statutul de hub național pentru transportul feroviar.

Astăzi, Gara Brașov este un punct esențial pentru rețeaua feroviară din România și un simbol al orașului. Milioane de călători trec anual prin această poartă de acces spre destinații populare precum stațiunile montane din Valea Prahovei sau Castelul Bran. Cu o istorie marcată de evenimente semnificative, Gara Brașov continuă să fie un reper al dezvoltării și al spiritului rezilient al orașului.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Louis Ducruet si Marie Ducruet al doilea copil, Printul Albert de Monaco, Printesa Charlene de Monaco, Camille Gottlieb   GettyImages 2158138104 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
hotelul scorilo din poiana marului webp
Candidatul independent Călin Georgescu face declarații de presă, în Izvorani, județul Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
Candidatul independent Călin Georgescu face declarații de presă, în Izvorani, județul Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
apartament pixabay jpg
de la promisiuni la ac iuni chiar renun a firmele la ouale de la gaini chinuite jpg
slovacia, destinatia ideala de sarbatori jpg
bucatarie jpg
Proces electoral într-o secție de vot în timpul turului I al alegerilor pentru funcția de președinte al României și pentru referendumul legat de Capitală, București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net