Minunea inginerească ce unește cinci insule: cel mai lung pod feroviar și rutier din lume

Cel mai lung pod feroviar și rutier din lume nu este doar o performanță inginerească, ci și o atracție turistică spectaculoasă. Este vorba despre podul supraetajat Seto Ohashi din Japonia, o construcție colosală care leagă cinci insule și traversează Marea Interioară Seto, impresionând turiștii prin dimensiunile sale uriașe și peisajele pe care le oferă.

Podul Seto Ohashi FOTO: X
Podul Seto Ohashi FOTO: X

Podul Seto Ohashi este o structură unică, construită pe două niveluri, care unește insula Honshu, principala insulă a Japoniei, cu insula Shikoku. Proiectul a fost unul extrem de ambițios, cu lucrări începute în anul 1978 și finalizate un deceniu mai târziu. Costurile construcției s-au ridicat la aproximativ șase miliarde de euro, iar rezultatul este o legătură vitală care a schimbat radical transportul în zonă.

Legătură vitală între insule

De la inaugurare, podul a transportat milioane de pasageri peste Marea Interioară Seto, reducând timpul de traversare la aproximativ 20 de minute. Înainte de finalizarea sa, călătoria se făcea cu feribotul și dura mai mult de o oră, în funcție de condițiile meteo.

Astăzi, Seto Ohashi reprezintă una dintre cele mai rapide și sigure legături între cele două mari insule japoneze, potrivit Mediafax.

Dincolo de utilitatea sa practică, podul a devenit un punct de atracție pentru turiști și pasionați de infrastructură din întreaga lume. Vizitatorii se adună în zone special amenajate, precum Parcul Memorial Seto Ohashi, pentru a admira structura care pare că „se înalță atât spre cer, cât și spre orizont”.

Noaptea, podul capătă un farmec aparte, fiind iluminat spectaculos, ceea ce transformă traversarea sau observarea sa într-o experiență memorabilă.

Cifrele impresionante ale unei construcții-record

Din punct de vedere tehnic, Seto Ohashi impresionează prin cifrele sale. Are o lungime totală de 13,1 kilometri și este construit pe două etaje.

Nivelul superior este destinat traficului rutier, cu câte două benzi de autostradă pe sens, în timp ce nivelul inferior este rezervat transportului feroviar, cu o linie de cale ferată în fiecare direcție. Pentru realizarea acestei construcții gigantice au fost folosite aproximativ 3,646 milioane de metri cubi de beton și 705.000 de tone de oțel.

Construcția nu a fost lipsită de sacrificii. În ciuda măsurilor stricte de siguranță, 17 muncitori și-au pierdut viața pe parcursul celor zece ani de lucrări, un cost uman care subliniază dificultatea și complexitatea proiectului. În prezent, Seto Ohashi este recunoscut drept cel mai lung pod combinat, feroviar și rutier, din lume.

Podul traversează cinci insule care sunt, la rândul lor, destinații turistice apreciate. Regiunea este cunoscută pentru livezile de portocali și lămâi, localitățile tradiționale japoneze, festivalurile de toamnă, porțiile generoase de tăiței și panoramele spectaculoase asupra munților și mării.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
bride 1837148 1280 (1) jpg
Bansko ski resort By www bdmundo com jpeg
index webp
image png
marco jpg
cum a ajuns mariana una dintre cele mai cautate femei din europa politia i a descoperit o comoara intr o camera secreta de sub piscina 1031510 webp
hotel jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net