«Ochiul Dubaiului», închis fără nicio explicație. Este cea mai mare roată Ferris din lume
Cu o înălţime de 250 de metri, aproape de două ori mai mare decât London Eye, „Ain Dubai” („Ochiul Dubaiului”, în arabă n.r) este cea mai mare roată Ferris din lume. Însă, aceasta a încetat să se mai învârtească, fără nicio explicaţie oficială, relatează news.ro.
Roata a fost construită cu 11.200 de tone de oțel, cu 33% mai mult decât cantitatea folosită pentru Turnul Eiffel. A fost inaugurată în 2021, dar a încetat să mai funcționeze în martie 2022, pe fondul unor „lucrări de îmbunătățire”, conform site-ului oficial al Ain Dubai.
Nimeni nu știe când se va redeschide „Ain Dubai”
Cu porțile închise, atracția turistică rămâne pustie. Cu toate acestea, site-ul atracţiei continuă să se laude cu „o experienţă unică” şi o „privelişte maiestuoasă” asupra zgârie-norilor din Dubai, fără să anunțe, însă, data redeschiderii „Ochiului Dubaiului”. Motivul închiderii rămâne în continuare un mister.
Roata este echipată cu 49 de cabine cu aer condiționat și poate transporta 1.750 de pasageri într-o singură călătorie. Biletele pentru călătoria de 38 de minute costau între 100 de dirhami (aproximativ 27 de dolari) și 4.700 de dirhami (aproximativ 1.280 de dolari).
Conform AFP, roata ar fi trebuit să fie închisă pentru doar o lună, însă nimeni nu știe ce s-a întâmplat între timp. Marwan Mohammad, un turist egiptean, a declarat că a întrebat un agent de securitate despre roata Ferris, dar i s-a spus doar că „nu funcționează”.
„L-am întrebat motivul pentru care nu funcționează, dar nu mi-a răspuns”, a spus turistul. O explicație oficială nu a fost încă anunțată, totuși, angajații de la Bluewaters speculează că motivul ar fi probleme tehnice. „Aceasta este o insulă creată de om (insula Bluewaters n.r). Am auzit că roata este mai grea decât insula însăși, de aceea este foarte periculoasă", a spus un chelner, adăugând că în timpul celor câteva luni de funcționare, era extrem de zgomotoasă „Acum... e doar de frumusețe, doar pentru iluminat și atât”.