Țeapă la Easybox, noua metodă de înșelăciune. Ce trebuie să facă păgubiții
Tot mai mulți cumpărători semnalează experiențe neplăcute la ridicarea coletelor din punctele de livrare automate Easybox. În ciuda faptului că acele comenzi apar ca livrate, sertarele sunt adesea goale. Autoritățile explică cine răspunde și ce pași trebuie urmați.

O tânără de 29 de ani din București a comandat o cărticică pentru fiica sa de 3 ani prin platforma eMAG, vândută de un distribuitor extern. După ce a primit codul de ridicare, a mers la punctul de livrare Sameday împreună cu fiica sa, dar sertarul era gol.
„Își dorea fiica mea, Maria, o carte. Zilnic îmi spunea de ea. Am dat comandă pe eMAG, aseară a ajuns la Easybox, când am deschis sertarul, gol. Niciun pachet în el, nicio carte. M-am dus și cu cea mică, mi s-a rupt inima când am plecat acasă, cu ea de mână, fără nimic. Aici nu e vorba de bani. E o cărticică de 15 lei”, a declarat tânăra pentru fanatik.ro.
Cine răspunde de coletul lipsă
Femeia a încercat să ia legătura cu eMAG și firma de curierat, fără răspuns concret. În contul personal apare comanda ca livrată și ridicată, deși sertarul era gol.
„Le-am scris și mi-au comunicat că vor lua legătura cu mine după ce vor face o cercetare. Acum apare în cont comanda livrată, ridicată, și eu nu primesc niciun semn de nicăieri. Mă întreb, doar, cum să bagi un cod și să închizi sertarul, fără să pui produsul? Repet, nu-mi pasă de suma pierdută. E vorba că îți aștepți produsul oricâți bani dai pe el și îți iei țeapă”, a mai explicat aceasta.
Protecția Consumatorului sau caz penal?
Sorin Mierlea, Președintele InfoCons, explică: „În primul rând ar trebui să facă reclamație. Dacă era un pachet, dar nu avea produsul comandat, problema era în proporție mare a celui care a făcut pachetul respectiv și l-a trimis (...) Dacă nu era nimic în cutia de livrare, atunci este vina exclusiv a curierului. În această speță, nu mai este neapărat o problemă de protecție a consumatorului, ci este o problemă de înșelăciune și o problemă de furt ceea ce este un caz penal, adică o problemă de poliție”.
Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR, subliniază că incidentul poate fi rezultat al neglijenței sau al unui furt: „Curierul poate nu l-a depus, adică aici poate nu vorbim de o țeapă, putem vorbi de un furt, dacă așa stau lucrurile.
Fiind prejudiciul mic nu putem vorbi de o țeapă sau un mod de operare. Putem vorbi de o posibilă neglijență sau de o intenție rea a livratorului. Cred mai mult că a fost un mod defectuos de gestionare a comenzilor”
Alte cazuri similare
Alți clienți au întâmpinat situații asemănătoare. Unii au rezolvat problema contactând serviciul de asistență eMAG, alții nu au primit răspuns. Un băcăuan a povestit că, în ianuarie 2024, coletul comandat nu a fost livrat și contactarea Sameday a fost dificilă:
„Am sunat la Sameday, firma care se ocupă de easybox și mi-au transmis că vor verifica și vor trimite coletul prin curier, cerându-mi adresa. După aceea nu am mai auzit nimic de la ei. I-am mai sunat după 3 zile și mi-au zis că fac verificări. Au scos posibilitatea de a-i suna sau trimite email. Există un chat online, însă situația mea nu există în meniuri. Am luat legătura pe messenger, unde înainte îți răspundeau operatorii însă nici aici nu am primit un răspuns de 6 zile. Voi face plângere la Poliție, nu am altă alternativă”.



































