Unde se află cel mai lung pod rutier și feroviar, din Europa. Leagă două țări!

Podul Øresund este cel mai lung pod din Europa care leagă Copenhaga, Danemarca, cu Malmo, Suedia. Acesta se întinde peste strâmtoarea Oresund care separă Danemarca și Suedia, făcând legătura între Marea Nordului și Marea Baltică.

Podul Oresund Foto: Pixabay.com
Podul Oresund Foto: Pixabay.com

Cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa

Podul Oresund (Øresund) este cel mai lung pod rutier și feroviar din Europa, dar mai ales este podul care unește două țări, Danemarca și Suedia. Acest pod rutier-feroviar de opt kilometri traversează coasta suedeză, insula Peberholm, creată artificial, și un tunel de patru kilometri care face legătura cu insula daneză Amager.

Ideea de a lega Danemarca și Suedia a apărut la începutul secolului al XX-lea, dar abia în anii 1990 planurile pentru podul Øresund au început să prindă contur. Construcția a început în 1995, iar inaugurarea oficială a podului a avut loc la 1 iulie 2000 de către regina Margrethe a II-a a Danemarcei și regele Carl al XVI-lea Gustaf al Suediei.

O alternativă pentru călătoriile aeriene sau maritime

Fiind o alternativă la călătoriile aeriene sau maritime, această opțiune a contribuit la reducerea emisiilor de carbon. Podul a redus, de asemenea, congestia traficului, în special în Copenhaga, unde a contribuit la atenuarea unor probleme de trafic din oraș.

Pe şosea, podul este tranzitat de aproximativ 6 milioane de maşini pe an (15 milioane de pasageri), iar pe cele două căi ferate călătoresc peste 9, 6 milioane de oameni. Costul unei traversări este de 36 de euro de maşină, pentru 10 traversări se face un discount de 30%, iar pentru "navetişti" se ajunge până la 75%. Plata pentru pod se face pe partea suedeză şi poate fi folosită moneda ambelor ţări.

Singura problemă a fost la calea ferată datorită sistemelor diferite de semnalizare şi alimentare (suedezii folosesc 15kV, iar danezii 25kV). Comutarea între cele două sisteme se face pe Insula Peberholm. Frecvenţa trenurilor este de unul la 20 de minute ziua şi de 1 pe oră în timpul nopţii.

Discuții controversate despre numele podului 

Încă de la început au existat discuţii asupra numelui pe care să-l poarte această structură complexă. Compania care o exploatează a ales între denumirea suedeză şi cea daneză a podului. Acest compromis se doreşte să simbolizeze identitatea culturală comună a zonei, oamenii devenind "cetăţeni ai Oresund" odată cu darea în folosinţă a podului.

Întrucât este, însă vorba despre un pod şi un tunel, tehnic vorbind mai corect este să se vorbească despre "conexiunea Oresund" decât despre "podul Oresund", lucru acceptat de ambele părţi. Costul acestei complexe căi de legătură Oresund (pod plus tunel incluzând şi Insula artificială Peberholm) fiind incluse atât legăturile autostrăzii, cât şi ale căilor ferate pe uscat, au fost calculate ca fiind de aproximativ 30 miliarde coroane daneze la nivelul anului 2000. S-a estimat că amortizarea acestora se va face undeva la nivelul anului 2035. În plus, Suedia este pe punctul de a mai cheltui aproximativ 9,45 miliarde de coroane suedeze până în 2012 pentru o nouă legătură pe calea ferată între oraşul Malmo şi terminalul podului.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
smurd foto newsbv png
agentul 007 jpg
Mic dejun sanatos - alimentatie sanatoasa - manacare - ou- iaurt-ovaz-fructe de padure FOTO Shutterstock
urs jpg
DN 1, blocat la Comarnic din cauza unor scurgeri de acid sulfuric  FOTO: ISU Prahova
image png
ploaie jpg
evaluare nationala 2019 simulare examen jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net