Pilotul Air India a prăbușit intenționat avionul? Sumeet Sabharwal trecea printr-o dramă

Tragedia zborului 171 operat de Air India este marcată de mister, fiind rezultatul unor circumstanțe personale dificile combinate cu o posibilă acțiune intenționată, care a dus la una dintre cele mai grave catastrofe aviatice recente.

Avionul Boeing Dreamliner 787 s-a prăbușit pe 12 iunie (Foto: Profimedia)
Avionul Boeing Dreamliner 787 s-a prăbușit pe 12 iunie (Foto: Profimedia)

Pilotul Sumeet Sabharwal urma să se pensioneze

Pilotul cu experiență, Sumeet Sabharwal, în vârstă de 56 de ani, a transmis un mesaj cutremurător înainte de a pleca spre zborul fatal, adresându-se unui gardian de securitate din complexul său rezidențial din Mumbai: „Te rog, ai grijă de tata. Mă întorc curând.

Aceste cuvinte, pline de speranță și grijă față de părintele său, capătă acum o semnificație tristă, reprezentând ultimul său mesaj rostit acasă înainte de dezastrul aviatic. Sabharwal era recunoscut ca un pilot calm și foarte experimentat, acumulând peste 15.000 de ore de zbor și fără să fi fost implicat în incidente majore de-a lungul carierei sale.

Sumeet Sabharwal (Foto: X)
Sumeet Sabharwal (Foto: X)

Cu toate acestea, viața lui personală a fost marcată de pierderi dureroase: a suferit moartea mamei în 2022 și a trecut printr-o despărțire de soție.

Ulterior, s-a mutat în Mumbai pentru a fi aproape de tatăl său în vârstă, pe care plănuia să-l îngrijească. Potrivit unor informații, avea în plan să se pensioneze anticipat pentru a-și dedica timpul familiei, relatează tabloidul britanic The Sun.

Comutatoarele de combustibil ar fi fost oprite intenționat

Investigațiile recente au relevat o posibilă acțiune intenționată care ar fi cauzat tragedia. Înregistrările din cabina pilotului arată că atât comandantul, cât și copilotul au fost implicați într-un moment critic în care comutatoarele de combustibil au fost oprite manual, ceea ce a dus la oprirea motoarelor la scurt timp după decolare.

Acest gest este considerat extrem de neobișnuit, deoarece nu există niciun protocol de siguranță care să permită o astfel de manevră după ce avionul a atins viteza necesară pentru zbor.

Specialiștii în aviație subliniază că aceste comutatoare sunt special protejate tocmai pentru a evita opririle accidentale, iar activarea lor pare să indice o acțiune deliberată, realizată de o „mână umană”.

Deși autoritățile indiene au publicat un raport preliminar care confirmă schimbarea poziției comutatoarelor de combustibil, nu au stabilit încă o vină clară. În schimb, oficialii americani implicați în investigarea incidentului susțin că probele indică o acțiune intenționată și precizează că, dacă tragedia s-ar fi produs pe teritoriul Statelor Unite, ar fi fost declanșată o anchetă penală.

Singurul supraviețuitor, chinuit de coșmaruri

Singurul supraviețuitor al tragicului accident Air India este chinuit de coșmaruri în care vede „cum toți ceilalți pasageri mor”, spun rudele sale.

Vishwash Kumar Ramesh, în vârstă de 40 de ani, a scăpat doar cu tăieturi la față și răni la piept, fiind considerat un „om-miracol” și un „simbol al speranței”. Însă se luptă cu vinovăția pentru că nu și-a putut salva fratele, Ajay, care a murit în accident. Vishwash încearcă să ducă o viață normală, dar coșmarurile și amintirile tragice îl urmăresc neîncetat.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
thomas plamberger kerstin gurtner facebook jpg
Oua, foto Shutterstock jpg
campina robinet colaj captura video jpg
regina maria  jpg
Vot 7 decembrie Capitala 3 Inquam Photos / George Călin
Targul de Craciun din Iasi, foto Facebook jpg
bloc vechi jpg
sua  nghetata jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net