Va fi cel mai lung pod suspendat din lume, dar mulți spun că nu ar trebui construit. Care este motivul

Italia se pregătește să scrie istorie în inginerie: în sudul țării, la granița dintre continent și Sicilia, urmează să înceapă construcția celui mai lung pod suspendat din lume.

Podul va lega orașul Messina din Sicilia  / foto: captura video ProTV
Podul va lega orașul Messina din Sicilia / foto: captura video ProTV

Un proiect ambițios, impresionant din punct de vedere tehnic, dar care ridică numeroase semne de întrebare. Deși pare o realizare emblematică pentru infrastructura europeană, nu toți italieni – și nu doar ei – sunt convinși că acest pod ar trebui construit.

Un gigant inginereasc peste strâmtoarea Messina

Podul va lega orașul Messina din Sicilia de regiunea Calabria de pe continent. Conform planurilor, va avea o lungime de aproape 4 kilometri, devenind astfel cel mai lung pod suspendat din lume. Structura va include câte patru benzi de circulație pe fiecare sens, dar și o cale ferată dublă, amplasată central, pentru transportul feroviar de mare capacitate.

Arhitecții și inginerii din spatele proiectului promit o adevărată fortăreață în fața naturii. Podul ar urma să reziste la rafale de vânt de până la 300 km/h și să suporte un flux de până la 6.000 de vehicule pe oră și 200 de garnituri de tren zilnic. Ambiția este clară: o legătură rapidă și eficientă între sudul peninsulei și insula Sicilia, care ar putea revoluționa transportul și economia regiunii, potrivit site-ului stirileprotv. 

Un calendar îndrăzneț și un preț pe măsură

Lucrările sunt programate să înceapă în 2026, iar finalizarea este estimată pentru anul 2032. Valoarea totală a proiectului este una colosală: aproape 14 miliarde de euro.

Investiția este susținută de autoritățile italiene ca un pas necesar pentru modernizarea sudului Italiei, o regiune adesea neglijată în planurile de dezvoltare economică.

Totuși, nu toată lumea privește cu entuziasm această inițiativă.

Critici și îngrijorări: riscuri naturale și impact asupra mediului

Deși promisiunile sunt mari, proiectul vine la pachet cu o serie de controverse. Una dintre principalele îngrijorări este legată de risc seismic al zonei. Strâmtoarea Messina se află într-o regiune cu activitate tectonică intensă, unde au avut loc în trecut cutremure devastatoare. Criticii avertizează că, în ciuda tehnologiilor moderne, construirea unei asemenea structuri într-o zonă instabilă geologic este un pariu periculos.

Pe lângă factorul seismic, ecologiștii atrag atenția asupra impactului asupra mediului, în special asupra faunei sălbatice. Zona este traversată de rute importante de migrație pentru mai multe specii de păsări. Orice modificare majoră a peisajului și a ecosistemului poate avea consecințe grave și pe termen lung, spun specialiștii.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
durere in gat jpg
tabel pensii logo jpg
Ilie Bolojan, Ioana Fasie, foto arhiva jpg
image png
UK, foto Shutterstock jpg
Ilie Bolojan FOTO Mediafax
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net