Mașina produsă în România care se află pe lista pentru „Mașina Anului 2026”. Modeul se află printre cele mai apreciate automobile ale momentului în Europa

Un model produs în România se află printre cele mai apreciate automobile ale momentului în Europa. Cel mai nou SUV din gama Dacia a fost inclus pe lista scurtă a finaliștilor competiției „Mașina Anului 2026”, una dintre cele mai prestigioase distincții din industria auto europeană.

Dacia Bigster / foto: dacia.ro
Dacia Bigster / foto: dacia.ro

În ultimii doi ani, trofeul a fost câștigat de modele din cadrul grupului Renault – Renault 5/Alpine A290 în 2025 și Renault Scenic E-Tech în 2024 –, ceea ce confirmă succesul constant al alianței din care face parte și marca românească.

Șapte finaliști, un singur câștigător

După ce, pe 23 octombrie, organizația din spatele competiției a publicat lista extinsă a celor 35 de modele eligibile, juriul format din 60 de jurnaliști auto din 23 de țări europene a selectat cele șapte mașini finaliste pentru ediția din 2026.

În urma unei prime runde de testare organizate în septembrie, la Tannistest (Danemarca), finaliștii aleși – în ordine alfabetică – sunt: Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 și Skoda Elroq.

Procesul de selecție continuă în următoarele săptămâni, când jurații vor evalua din nou fiecare model în detaliu.

Ultima etapă de testare va avea loc în Spania, pe pista Parc Motor Castellolí, în apropiere de Barcelona, o premieră pentru competiție. Organizatorii au ales această locație pentru condițiile meteo stabile și varietatea drumurilor montane din zona Montserrat, ideale pentru a testa performanțele mașinilor în situații reale.

Câștigătorul trofeului „Mașina Anului 2026 în Europa” va fi anunțat oficial pe 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, după o ultimă rundă de vot a juraților.

Performanță comercială impresionantă pentru SUV-ul românesc

Lansat în primăvara anului 2025, SUV-ul produs la Mioveni a devenit rapid un succes de piață. În mai puțin de trei luni de la lansare, modelul a înregistrat aproape 40.000 de unități vândute la nivel global și peste 55.000 de comenzi confirmate până la sfârșitul lunii septembrie.

În prezent, majoritatea cumpărătorilor aleg versiunile superioare de echipare, iar varianta FHEV Hybrid 155 reprezintă circa 65% din totalul vânzărilor. Potrivit datelor comunicate de Dacia, acest SUV contribuie semnificativ la creșterea vânzărilor în cadrul Renault Group, devenind un punct central al strategiei mărcii pentru segmentul C.

De ce a impresionat juriul competiției europene

Deși organizația „Car of the Year” nu a detaliat criteriile exacte care au dus la includerea modelului românesc în finală, surse din industrie sugerează că raportul calitate-preț a avut un rol important. Modelul românesc oferă un preț mediu cu 6.000 – 7.000 de euro mai mic decât al concurenților direcți din segmentul SUV-urilor compacte, fără a face compromisuri majore în privința confortului sau a tehnologiei.

În plus, automobilul este și mai ușor cu aproximativ 150 de kilograme față de rivalii săi, în funcție de motorizare – un avantaj care se traduce prin eficiență crescută și manevrabilitate mai bună.

În România, prețul de pornire este de 23.150 de euro, iar pentru clienții care optează pentru Dacia Credit, tariful scade la 22.350 de euro. Aceste valori fac din SUV-ul românesc una dintre cele mai competitive opțiuni din categoria sa pe piața europeană, potrivit Wall-Street.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
1 numerologie jpg jpeg
Boli cardiace - inimă FOTO shutterstock
Mirosuri neplacute Asa poti avea o casa parfumata si primitoare  Sursa foto shutterstock 1892880535 jpg
radha bivol apa record jpg
intarzieri trenuri 696x522 jpg
Luxemburg, foto Shutterstock jpg
Ciprian Ciucu FOTO Profimedia
image
actualitate.net
image
actualitate.net