Metroul ar putea să nu mai circule din 15 mai, avertizează Metrorex. Salariul mediu net de 7.000 de lei, una dintre nemulțumiri
Metroul ar putea să nu mai circule din 15 mai, din cauza lipsei subvenţiei şi a aprobării bugetului, a avertizat azi Marian Artimon, președintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM), într-o conferinţă de presă. Salariul mediu net este de 7.000 de lei, iar sindicaliștii spun că aceasta este una dintre nemulțumiri. „Salariile la metrou nu sunt mari. Există doar o senzaţie că salariile sunt mari”, a spus liderul de sindicat.
Sindicalist: „Fără buget și subvenție, metroul se oprește”
Liderul sindical, citat de Agerpres, spune că, fără subvenție și buget, Metrorex nu va mai avea cu ce să plătească datoriile faţă de angajaţi şi terţi:
„În conformitate cu Legea bugetului există un articol 73, alineatul 8, care nu-ţi dă voie să faci un buget dacă pierderile nu sunt mai mici cu dublul sumei cu care creşti salariile.
Mai există această Ordonanţă potrivit căreia, dacă în 120 de zile de la aprobarea legii bugetului nu se aprobă bugetul societăţii comerciale, acea societate nu mai are dreptul la subvenţie.
Este în mâna Guvernului să schimbe această Hotărâre de Guvern. (…) Dacă nu ai buget aprobat, nu mai dă subvenţie. Fără subvenţie, cum să funcţionezi? Trebuie scoasă această prevedere din Hotărârea Guvernului(…).
Liderul sindical a mai spus că, în următoarea perioadă, USLM va face tot ceea ce îi stă în putinţă, conform legii, „să atragă atenția opiniei publice că este cel mai mare risc ca, de la 15 mai, metroul să nu mai circule, pentru că nu vor fi plătite datoriile”.
Marian Artimon a declarat că principalele probleme ale Metrorex sunt subfinanțarea cronică şi deficitul de personal. În prezent, Metrorex are 5050 de salariaţi, deficitul de personal fiind de peste 800 de angajați.
Salariul mediu net este de 7000 de lei
Principalele probleme ale Metrorex sunt subfinanţarea cronică şi deficitul de personal. În prezent, Metrorex are 5050 de salariaţi, deficitul de personal fiind de peste 800 de angajaţi.
Deficitul de personal de la Metrorex se va accentua în 2025, în condiţiile în care mulţi specialişti din cadrul companiei se vor pensiona sau vor alege alte locuri de muncă cum ar fi CFR Călători, unde salariile sunt mai mari, iar condiţiile mai bune, a mai afirmat Marian Artimon.
În prezent, Metrorex are 5.050 de salariaţi, deficitul de personal fiind de peste 800 de angajaţi.
”Salariul mediu net în cadrul Metrorex este de 7.000 lei. Salariile la metrou nu sunt mari. Există doar o senzaţie că salariile sunt mari.
Dacă mergeţi la Kaufland, unul care pune materiale pe rafturi are 4.200 lei în mână”, a spus Marian Artimon.
El a subliniat că, în 2020, când s-a dat în exploatare Magistrala 5, au fost aprobate de 5.861 de posturi, iar prin darea în exploatare a staţiei Tudor Arghezi trebuia să fie angajaţi 61 de oameni.
”Nu s-au angajat. Metrorex are 5.050 de salariaţi la acest moment, iar acest deficit de personal va creşte prin faptul că a apărut Legea 360/2023, noua lege a pensiilor de stat, care are prevederi inferioare celei actuale”, a adăugat liderul de sindicat.
Când n-a mai circulat metroul
În dimineața zilei de 26 martie 2021, mai mulți sindicaliști au portestat spontan; au coborât în tunel, la stația Piața Unirii, s-au așezat pe șine și au împiedicat pornirea trenurilor de pasageri.
Acest protest a avut loc la o zi după ce conducerea Metrorex a dat un termen limită pentru eliberarea spațiilor comerciale de la metrou, deținute de firma sindicatului.