Au început probele de trafic la Podul de la Brăila. Ce se întâmplă

Eveniment pe Dunăre. La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare construit vreodată în România au început luni după-amiază testele premergătoare deschiderii sale pentru trafic. O coloană de 60 de camioane de mare capacitate încărcate la maxim vor traversa podul de mai multe ori timp de trei zile 

Podul peste Dunăre de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare din România. Captură antena3.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi directorul CNAIR, Cristian Pistol, au anunţat, luni, că au început testele de rezistenţă la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, care are o lungime de 1.974 de metri. 

Au început testele de trafic pentru podul de la Brăila
60 de camioane cu câte 40 de tone fiecare testează timp de trei zile podul. Foto:Fcb Sorin Grindeanu

Cum se face verificarea suprastructuri podului 

Conform secretarului de stat Irinel Scrioșteanu de la Ministerul Transporturilor vor fi efectuate două feluri de teste asupra podului, statice și dinamice. Este vorba de testări ale suprastructurii podului, care urmăresc determinarea comportamentului real al structurii. 

Încercarea statică se realizează în decursul a 3 zile, începând de astăzi, prin intermediul unui convoi de 60 vehicule de mare tonaj, a câte 40 tone fiecare. Poziționarea camioanelor s-a făcut la 32 metri distanță între ele, amplasate pe toată lungimea podului pe calea nord, întrucât se realizează concomitent și proba de torsiune.  

În următoarele 2 zile, se vor realiza alte 5 încercări statice cu câte 19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare.Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent.  

Încercarea dinamică se va realiza joi, prin intermediul a două camioane care vor traversa podul cu o viteză constantă de maximum 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate. 

Directorul CNAIR despre Podul de la Brăila 

”Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.  

Tablierul (nr. structura metalică a podului) este formată din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a explicat Pistol conform sursei citate. Potrivit şefului CNAIR, valoarea contractului pentru pod și drumurile adiacente este de 2,375 miliarde de lei cu TVA. 

-Podul suspendat are o lungime de 1974,30 metri. 

-Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km 

-Drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
junjun1 jpeg
michael jackson jpg
restaurant foto unsplash jpg
dulciuri jpg
Blocuri Bucuresti FOTO Shutterstock jpg
somn pexels jpg
autostrada 5 jpg
cristela georgescu instagram jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net