Benzină vs Diesel vs Gpl. Ce tip de motor ţi se potriveşte

Ultima actualizare:

    În cursa dintre benzină vs diesel vs gpl, plusurile şi minusurile acestora se raportează la necesităţile taleFoto Shuttestock
În cursa dintre benzină vs diesel vs gpl, plusurile şi minusurile acestora se raportează la necesităţile taleFoto Shuttestock

Preţul ridicat al carburanţilor a făcut ca şoferii români să opteze în ultimul timp pentru montarea de instalaţii de gaz petrolier lichefiat pe automobilele lor. Click! te ajută să îţi dai seama cine câştigă bătălia benzină vs diesel vs gpl în ochii proprietarilor de autoturisme românii şi cam ce tip de motor ţi se potriveşte în funcţie de numărul de kilometri pe care îi parcurgi.

Luna aprilie 2014 a debutat cu introducerea unei accize suplimentare la preţul carburanţilor întrodusă de Guvernul Ponta. Astfel, la preţul şi aşa ridicat de la acel moment, a mai fost adăugată şi o taxă suplimentară de 7 eurocenţi/litru fapt ce la acel moment a dus preţul unui litru de motorină sau benzină la peste 6 lei per litru. Şoferii români au făcut în acel moment un pas înapoi şi au comparat motoarele pe benzină vs diesel vs gpl. Principalul argument pentru faptul că numărul şoferilor care şi-au montat instalaţii de GPL s-a dublat în 2014 a fost acel al costurilor, supra-accizarea din aprilie 2014 nefiind aplicată şi gazului.

Totuşi, cei care optează pentru acest tip de carburant trebuie să fie atenţi şi la dezavantaje.

Benzină vs diesel vs gpl. Plusurile şi minusurile motoarelor cu gpl

Gpl-ul auto este cel mai cunoscut combustibil alternativ din întreaga lume şi este compus din propan şi butan. Pentru a alimenta însă un automobil cu GPL este nevoie, în primul rând, de o instalaţie de alimentare cu gaz petrolier lichefiat. Pentru ca motorul să funcţioneze perfect trebuie să ai grijă la anumite aspecte când te hotărăşti să faci o asemenea modificare în structura maşinii tale.

  • trebuie ales reductorul GPL în funcţie de puterea motorului
  • trebuie aleasă unitatea electronică de control (ECU) corespunzătoare în funcţie de strategia de injecţie şi anul de fabricaţie al autoturismului
  • trebuiesc alese injectoarele în funcţie de timpii de injecţie ai autoturismului pe benzină şi nu în ultimul rând rezervorul de GPL în funcţie de posibilităţile de montaj şi preferinţele clientului.

Păreri contra instalaţiilor Gpl

  • Rezervorul cilindric plasat în portbagaj nu este un cea mai prietenoasă privelişte pe care o poţi avea. Asocierea imaginii rezervoarelor de Gpl cu aceea a buteliilor cu gaz pe care mulţi le cunosc este una involuntară.
  • Frica prezentă în subconştientul colectiv că circuli cu o mică "bombă" în portbagaj.
  • Reducerea capacităţii portbagajului.
  • Faptul că nu poţi parca în parcările subterane din cauza unei valve de presiune ce eliberează gaz în condiţii de presiune crescută, iar acumulările de gaze din subteran ar putea produce o explozie.
  • Grija suplimentară a alimentări cu benzină sau diesel chiar dacă ai alimentat deja cu gaz.
  • Scade puterea motorului

Păreri pro pentru instalaţiile Gpl

  • GPL are cea mai mică rază de inflamabilitate dintre toate alternativele de carburanţi!
  • GPL este mult mai sigur decât benzina!
  • Componentele instalaţiei GPL auto sunt supuse unor severe verificări, fiind omologate internaţional!
  • Testele au demonstrat că un autovehicul având instalaţie Gpl auto nu explodează , deci e mai sigur decât cel pe benzină! Este mult mai uşor să deformezi, să spargi, să desigilezi un rezervor de benzină decât unul de Gpl, pentru că de obicei rezervoarele de benzină sunt făcute din plastic şi nu sunt echipate cu vreun dispozitiv de siguranţă. În caz de accident, un rezervor Gpl plin nu îşi va schimba structura, nu va exploda şi nici nu va vărsa conţinutul. În sistemele pe benzină sau Diesel, alimentarea cu Gpl este întreruptă în momentul impactului. Rezervorul se deformează, nu se sparge, scăpările de gaz nefiind posibile.
  • Costurile mai reduse ale carburantului. Dacă pentru un drum de la Bucureşti la Arad costul acestuia utilizând benzină sau diesel este de 250 de lei, în cazul unui motor cu Gpl, preţul drumului ridicându-se în jurul valorii de 120 de lei.

Benzină vs diesel vs gpl. Plusurile şi minusurile motoarelor pe benzină

Benzina este produsul rafinat la temperatura cea mai ridicată, adică este cel mai curat şi cu conţinutul caloric cel mai mare pe care îl poţi cumpăra la pompă. Deci, pentru performanţă înaltă în motoare clasice ai nevoie de benzină. începând cu 1998-2000, când preţul benzinei era mult mai scump decât cel al motorinei, a fost atins o suprasaturare a pieţei. Pentru că oamenii au început să-şi dea seama că maşinile diesel sunt mai economice, chiar dacă aveau diferite dezavantaje, producătorii au început să le fabrice. Au găsit răspunsurile la cele mai des întâlnite întrebări, le-au rezolvat, şi au început să vândă maşini diesel, informează 4tuning.ro.

Păreri contra motoarelor pe benzină

  • consum mai mare
  • poluare mai mare
  • cuplu mic
  • cuplu la turaţii foarte mari

Păreri pro pentru motoarele pe benzină

  • motor mai silenţios
  • vibraţii la interior mai puţine
  • greutate mai mică
  • întreţinere mai ieftină în timp
  • preţ de achiziţie mai mic
  • preţul benzinei mai mic

Benzină vs diesel vs gpl. Plusurile şi minusurile motoarelor diesel

Nu poate nimeni să nege că motoarele diesel au evoluat enorm în ultima perioada şi că au devenit cel puţin la fel de populare ca cele pe benzină, cu şanse reale de a deveni în curând superioare acestora. Motoare diesel există de la începuturile industriei auto, dar până în anii '90 nu s-au bucurat de un succes major. Când ziceai diesel, te gândeai la un motor leneş, dar economic şi cu un cuplu mare. Motoarele turbo-diesel au făcut ca lumea să fie mai receptivă asupra motorinei. Acestea aveau injecţie performantă comandată de calculator şi au devenit un concurent serios pentru motoarele cu benzină.

Păreri contra motoarelor diesel

  • motor zgomotos
  • greutate mai mare
  • întreţinere mai scumpă în timp
  • preţ de achiziţie mai mare
  • preţul motorinei mai mare

Păreri pro pentru motoarele diesel

  • putere egala cu cele pe benzina
  • performante mai bune
  • cuplu mare la turatii mici
  • economice la carburant
  • grad mic de poluare
  • Pentru că, realist vorbind, motoarele diesel au în plus faţă de cele pe benzină două atuuri: economia de carburant şi performanţele, putem spune că în prezent, dieselul are supremaţia. Momentan, la preţul actual al motorinei, chiar dacă este mai mare decât al benzinei, încă se justifică diferenţă de preţ la achiziţionarea unei maşini diesel noi. Dacă însă bugetul acordat lunar unei maşini este unul mai mic, vă recomandăm să optaţi pentru o instalaţie auto Gpl.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
casa jpg
trafic inchis A1 vant jpg
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net