Categoria de pensionari ce va primi un ajutor de 1.281 lei. Dosarul se depune la Casa de Pensii
În prezent, peste 1.000.000 de pensionari au pensia minimă sau indemnizația socială de 1.281 de lei. Este vorba despre ajutorul pe care statul îl oferă seniorilor care nu au cotizat suficient de mult la sistemul de asigurări sociale.
Pensia minimă socială: 1.281 de lei
Pensia socială sau indemnizația minimă garantată este un venit legal acorda vârstnicilor care nu au venituri suficient de mari sau care nu au reușit să contribuie suficient de mult la sistemul public de pensii astfel încât să obțină un venit care să le asigure un trai decent.
Pensia socială este un drept legal și se acordă pentru toți pensionarii care au o pensie mai mică decât indemnizația minimă, adică 1.281 de lei. Odată cu indexarea aplicată de la 1 ianuarie, pensia minimă socială a crescut la 1.281 de lei. Cu toate acestea, pensia socială se acordă pe baza unor criterii ce țin de venituri și vechime în muncă. Se acordă doar persoanelor ale căror venituri nu le poate asigura existența.
Cui se acordă indemnizația minimă
Indemnizația minimă sau pensia socială nu are la bază contribuțiile beneficiarilor, ci este asigurată din fondurile publice și este un angajament al statului prin care se asigură un minim de bunăstare pentru cetățenii României. De menționat este faptul că pensia socială se acordă doar acelor persoane care au vârsta standard de pensionare și care depun o cerere în acest sens.
Prin urmare, pot solicita indemnizația minimă persoanele care au împlini 65 de ani în cazul bărbaților și 63 în cazul femeilor, cu mențiune că din 2030 statul are în vedere să egalizeze pragul de pensionare la 65 de ani.
Ce trebuie să conțină dosarul pentru pensia minimă
Dosarul pentru pensia minimă trebuie să conțină o serie de documente. În primul rând, solicitantul trebuie să depună o cerere la Casa de Pensii, apoi să prezinte documentele care atestă vârsta, identitatea, istoricul profesional și veniturile pe care le obține.
Documentele se vor depune în original și în copie legalizată. Prin urmare, solicitanții vor depune următoarele documente: cerere de pensionare: se obține de la casa teritorială de pensii și se completează cu informații personale și detalii legate de cariera profesională; acte de identitate ale solicitantului – pentru verificarea vârstei și identității acestuia; documente doveditoare ale vechimii în muncă, precum: -carnetul de muncă; – adeverințe de la angajatori; – alte documente care atestă perioadele de activitate profesională; documente care să ateste veniturile – necesare pentru a determina eligibilitatea pentru pensia minimă garantată. După ce a fost depusă documentația, Casa de Pensii va trece la evaluarea cererilor în conformitate cu prevederile legale. De asemenea, trebuie menționat că pensia minimă garantată este indexată periodic, potrivit legalbadger.ro.