Cel mai scump viraj la stânga din istoria Bucureștiului. A costat 240 milioane de lei, iar azi zace în paragină

Ultima actualizare:

Lucrările la pasajul Ciurel s-au întins pe 10 ani, deși ar fi trebuit finalizate în patru ani. În septembrie 2020 a fost inaugurat cu mare pompă și urma să fie continuat. De patru ani, cele 240 de milioane de lei, cât a costat pasajul de la Ciurel se termină într-o stradă de pământ. Proiectul nici nu este anulat, dar nici nu continuă. Nicușor Dan a spus în mai multe rânduri că proiectul a fost o greșeală și nu poate fi continuat, în așa fel încât podul să aibă sens, relatează  HotNews.

Oamenii care locuiesc în zonă cer anularea proiectului 

image

În 2019, Consiliul General a aprobat culoarul de expropriere. Între Ciurel și bd. Uverturii, urmau să fie expropriați peste 100 de proprietăți, cu o suprafață totală de aproape 4 ha, și circa 700 mp de construcții, evaluate atunci la 47 milioane lei. Banii trebuiau consemnați în contul proprietarilor în 210 zile de la expropriere.

În 2020 termenul a fost prelungit. La fel și în 2021, până la finalul anului respectiv.

Până acum însă terenurile nu au fost expropriate, dar nici hotărârea nu a fost anulată.

În prezent, podul nu duce nicăieri, fiind doar un viraj la stânga făcut cu o sumă uriașă.

Ce spune primarul Sectorului 6

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că din cauza faptului că acest proiect trenează, riscă să piardă peste 5 milioane lei obținuți pe PNDL pentru asfaltarea mai multor străzi de pământ din zonă deoarece acestea se intersectează cu culoarul de expropriere.

„Primăria Sectorului 6 a depus documentație pe Programul Anghel Saligny ca străzile din acea zonă, care nu au asfalt, apă, canalizare, gaze, niciun fel de utilități trase, nu au trotuare, deși sunt locuințe acolo, să le astfaltăm și să tragem utilitățile. Dar Primăria Sectorului 6 nu poate emite autorizație de construire pentru aceste lucrări foarte necesare deoarece avem interdicție de construire din cauza acestui proiect. Străzile acestea se intersectează cu culoarul de expropriere. Nu poți să emiți autorizație de construire pe fragmente și nu poți să ai un proiect tehnic pe bucăți, doar nu tragem rețeaua de canalizare pe bucăți. Este o rețea, nu se poate opri”, a explicat Ciucu.

„Oamenii de acolo stau de foarte mult timp în incertitudine, în sensul că nu pot să-și vândă proprietățile, nu pot construi nimic, sunt efectiv blocați. Unul mi-a zis, domnule, vreau să vând, dar nimeni nu cumpără pentru că este această interdicție de construire. Altul a zis ca vrea să-și extindă casa, dar nu poate. Zona este pur și simplu încremenită în acest moment”, a mai spus primarul.

Primăria Capitalei explică de ce nu se poate  

Primarul general, Nicușor Dan, a declarat în mai multe rânduri că nu va continua acest proiect cu un drum nou între Ciurel și A1, ca podul să aibă sens.

Proiectul vine de la Nicolae Ceausescu, pe care l-a numit străpungerea A1-A2, el avea în cap că penetrația Ciurel va încuraja traversarea Bucureștiului dinspre Pitești spre Constanța, ceea ce este o greșeală, trecea la 20 de metri de un lac din care noi bem apă, care din motive știintifice nu poate fi acoperit, și nu poți bea apa dintr-un lac pe lângă care trec mașini. Avem proiectul cu cele 10 drumuri radiale, care înseamnă ieșiri către șoseaua și autoastrada de centură, acestea vor fi pe b-dul Timișoara și una pe Giulești. Șoferii nu vor fi nevoiți să o ia pe Ciurel ci vor avea aceste iesiri”, a declarat Nicușor Dan, în octombrie 2021, la Europa FM.

Ce soluții ar fi

„Sunt două opțiuni pe care i le-am pus în vedere domnului primar general, este opțiunea în care să zică, domnule, nu mai continuăm proiectul, și suspendă sau anulează hotărârile CGMB aferente, ridică interdicția de construire și se renunță formal la proiect. Cealaltă opțiune este să aloce buget pentru exproprieri și să contracteze buget de proiectare”, a spus Ciucu, potrivit sursei citate.

Primăria Capitalei a demarat lucrările la drumul expres spre Autostrada București-Pitești în 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectivă, artera, de 8,3 km, ar fi urmat să facă legătură între Splaiul Independenței și autostrada A1. Licitația pentru executarea lucrării a fost câștigată de către consorțiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica și Proiect București, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la începerea lucrării, respectiv anul 2014.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Hotel Ambasador Bucuresti FOTO Shutterstock
image
image
image
image
image
image
index webp
1 minestrone jpg jpeg
caroline jpg
costel corduneanu jpg
azienda agricola 1200 690x362 jpg
gradina jpg
Krystyna Skarbek jpg
daci romani jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net