De când se va putea circula pe 3 benzi pe Autostrada București-Pitești. Cele mai recente calcule
Autostrada București-Pitești se confruntă de ani buni cu probleme de capacitate, ambuteiajele fiind la ordinea zilei. Tronsonul cel mai afectat este cel dinspre București, unde cozile de mașini, mai ales în zona Ciorogârla – Militari, pot ajunge la 3-4 kilometri în orele de vârf. Deși situația este mai gravă la final de săptămână, aglomerația este prezentă frecvent și în timpul săptămânii.
Ambuteiaje frecvente pe Autostrada București-Pitești

De mulți ani se vorbește despre nevoia de lărgire la trei benzi pe sens, dar progresele sunt lente.
Până acum, două licitații pentru studiul de fezabilitate au fost anulate, în timp ce promisiuni noi indică lansarea unei noi licitații în perioada imediat următoare.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au precizat că termenul pentru finalizarea studiului este de 18 luni de la semnarea contractului.
„Termenul prevăzut pentru realizarea studiului de fezabilitate privind lărgirea la trei benzi a autostrăzii București-Pitești este de 18 luni de la data semnării contractului”, au declarat pentru „Adevărul” oficialii CNAIR.
Când se va circula pe trei benzi pe Autostrada București-Pitești
Chiar și în scenariul cel mai optimist, drumul până la lărgirea efectivă a autostrăzii este anevoios.
Dacă va fi aleasă o firmă câștigătoare în primăvara acestui an, studiul de fezabilitate va fi finalizat în toamna anului 2026, iar lucrările propriu-zise de lărgire a autostrăzii București-Pitești ar începe în 2027.
„Mai întâi trebuie licitație pentru studiul de fezabilitate, apoi realizarea acestuia. După care trebuie organizată licitația pentru execuția lucrării, iar apoi să se facă lucrările propriu-zise. Și trebuie și bani”, a explicat Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructură.
Potrivit estimărilor sale, studiul ar putea fi gata în toamna anului 2026, iar licitația pentru lucrări ar mai adăuga încă 1-2 ani.
Execuția efectivă ar dura cel puțin doi ani.
„Consider că licitația pentru studiul de fezabilitate va dura un an, iar realizarea studiului de fezabilitate se va face în doi ani, realist, cu tot cu aprobări.
Pregătirea licitației pentru lucrări va dura minimum câteva luni, probabil 3-6 luni. Licitația pentru lucrări va dura și ea 1-2 ani, iar lucrările minimum doi ani, în varianta optimistă”, a detaliat Ciurea.
Astfel, traficul pe trei benzi pe sens pe autostrada București-Pitești ar putea deveni realitate abia în 2031. Până atunci, șoferii vor trebui să suporte ambuteiajele zilnice pe una dintre cele mai utilizate rute din țară.