Gara din România pe care italienii au pus-o la pământ. Se ridică o clădire modernă, echipată cu facilități de top, o magazie, containere și antene

gară din România va fi desființată, iar în locul ei va fi ridicată o altă clădire, dotată cu tot ceea ce este necesar pentru a fi pusă în funcțiune. Compania WeBuild din Italia a inițiat proiectul de reconstruire, iar lucrările se vor încheia în 2026.

Gara Velența, Oradea / Foto: ebihoreanul.ro
Gara Velența, Oradea / Foto: ebihoreanul.ro

Gara din Oradea va fi desființată, iar o nouă clădire va fi construită în locul ei

Gara Velența din Oradea este demolată de o companie italiană, iar muncitorii firmei au început să dărâme locul de pe strada Războieni. CFR Infrastructură este responsabil de aceste lucrări, iar în cadrul proiectului va fi construită o nouă clădire cu dotări de top, un container și o antenă de telecomunicații.

Mai mult decât atât, muncitorii italieni vor face și un peron nou, potrivit ebihoreanul.ro. Proiectul CFR cuprinde și dezafectarea podului feroviar Dragoș Vodă, o lucrare care a început de curând, dar și alte îmbunătățiri pentru modernizarea clădirii din gara Oradea. În plus, pasajul de pe strada Teodor Neș, care leagă Bulevardul Ștefan cel Mare de străzile Bihorului și Depoului, va deveni unul subteran.

Ce alte lucrări sunt incluse în proiectul WeBuild

Cu acordul primăriei, compania italiană a reușit să devieze traficul de pe strada Dragoș Vodă, pentru buna desfășurare a lucrărilor. O altă realizare măreață prevede ridicarea unui pasaj rutier subteran de 200 de metri, aproape de gara Tileagd, astfel încât autoturismele să poată circula pe DJ767 între Beiuș și Aleșd și să traverseze calea ferată pe sub linii fără a întâmpina obstacole. 

Important de menționat este și faptul că lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor-frontiera cu Ungaria va investi o sumă în valoare de 9,36 de miliarde de lei, bani primiți din fonduri europene. Renovările sunt distribuite în 4 loturi, astfel: Cluj-Aghireș (30,41 km), Aghireș-Poieni (36,53 km), Poieni-Aleșd (52,74 km) și Aleșd-frontiera cu Ungaria (46,74 km). Lucrările ar trebui să se încheie în august 2026, conform termenului stabilit.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
avion Wizz Air FOTO Wizz Air
georgia jpg
test1 jpeg
iepure zombie foto x jpg
Protest sindicalisti educatie 12 aug 2025 Foto FSI spiru haret jpg
padure profimedia jpeg
nibiru instagram jpg
Campus industrial UMB Adjud FOTO Primăria Adjud
image
actualitate.net
image
actualitate.net