Reguli noi pentru Inspecţia Tehnică Periodică a maşinilor! Informația pe care trebuie să o știe toți șoferii
Au intrat în vigoare noi reguli europene pentru stațiile care pot face inspecția tehnică periodică la autovehicule. Acestea trebuie să aibă aparatură performantă cu ajutorul căreia pot fi detectate erorile de la mașini, noxele și deficiențele sistemului de frânare.
Cum verificați dacă stația unde vreți să faceți inspecția tehnică periodică este în regulă
Șoferii care vor să facă inspecţia tehnică periodică este recomandat să verifice mai întâi dacă staţia la care vor să-și ducă mașina este în regulă. Reprezentanţii RAR spun că acest lucru se poate face foarte ușor, orice operator care se regăseşte pe site-ul www.rarom.ro este autorizat şi poate valida ITP-ul.
Ce prevăd noile reguli
Noile reguli prevede ca autoturismele să fi supuse unor teste de depistare a erorilor stocate în computerul de bord, un fel de diagnoză.
Pe de altă parte, mașinile vor trece printrun al doilea test: cel al măsurării exacte a consumului maşinii. În plus, mașinile care au instalaţii pe gaz se va inspecta nivelul de pierderi din rezervor şi conducte.
S-a schimbat şi modul de transmitere a datelor către RAR
Service-urile care fac ITP au obligaţia de a descărca un link prin care intră în server pentru a introduce datele, date care vor fi validate de Registrul Auto Român.
Au apărut și nemulţumiri din partea unor administratori de staţii ITP, asta pentru că a fost necesară achiziţia de echipamente performante.
Sunt mulți proprietari care nu au avut posibilitatea să cumpere aparatura care, spun ei, este foarte scumpă, doar aparatul de măsurat consumul costă 10.000 de euro. Cei care nu-l au nu vor mai putea emite holograma şi ştampila care validează ITP-ul.
Reglementările fac parte din Directiva UE 2014/45 care a intrat în vigoare în luna mai 2018 şi încă din acel moment staţiile ar fi trebuit să se doteze pentru a se alinia cerinţelor. Pentru noile norme se putea da operatorilor o derogare de maximum 5 ani.