Strada din România care va avea o bandă reversibilă, iar sensul de mers va fi schimbat în funcție de trafic

Municipiul Brașov face un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere, anunțând introducerea primei benzi reversibile de circulație din oraș. Aceasta va fi amenajată pe Calea Făgărașului, în zona de vest a municipiului, ca parte a unui proiect mai amplu de fluidizare a traficului în cartierul Bartolomeu, zonă aflată în plină expansiune.

Brașov va avea prima bandă reversibilă de circulație din oraș.
Brașov va avea prima bandă reversibilă de circulație din oraș.

Măsuri pentru un trafic mai fluent

Potrivit informațiilor furnizate de Brasov.net, care citează declarațiile autorităților locale, banda reversibilă va funcționa în intervalele de vârf, iar sensul de mers se va modifica în funcție de fluxul de vehicule. Dimineața, când majoritatea brașovenilor se îndreaptă către centrul orașului, vor fi disponibile trei benzi pe direcția de intrare. După-amiaza, sensul se va inversa, iar cele trei benzi vor facilita ieșirea din oraș.

Decizia vine în contextul dezvoltării accelerate a cartierului Bartolomeu și a nevoii crescute de soluții moderne pentru gestionarea traficului rutier. Primarul George Scripcaru a anunțat că, pe lângă banda reversibilă, proiectul mai include:

  • Amenajarea a trei sensuri giratorii noi: la intersecția Căii Făgărașului cu Șoseaua Cristianului, în dreptul Sălii Polivalente (lateral), și la intersecția străzilor Titan și Calea Făgărașului.
  • Relocarea unor treceri de pietoni, pentru a evita blocajele cauzate de traversări în zonele intens circulate.
  • Îmbunătățirea conectivității între străzi, prin amenajarea de noi legături rutiere care să reducă presiunea asupra arterelor principale.

O soluție inspirată din marile orașe europene

Sistemul de benzi reversibile este utilizat cu succes în orașe europene aglomerate, precum Paris, Berlin sau Milano, unde infrastructura rutieră trebuie să se adapteze constant la dinamica urbană. Brașovul devine astfel primul oraș din România care adoptă o astfel de soluție la scară locală, într-o zonă rezidențială în plină dezvoltare.

Este un pas important spre o mobilitate urbană modernă, eficientă și adaptată nevoilor actuale. Odată cu finalizarea lucrărilor, ne așteptăm la o reducere semnificativă a timpilor de deplasare în zona de vest a orașului”, a declarat primarul George Scripcaru.

Când vor începe lucrările?

Conform primelor estimări, lucrările de amenajare a noii infrastructuri vor demara în a doua parte a acestui an, după finalizarea studiilor de trafic și a proiectării tehnice. Implementarea completă este estimată pentru 2026, iar autoritățile promit că vor asigura o comunicare constantă cu cetățenii privind modificările temporare de circulație și traseele ocolitoare necesare în perioada de execuție.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
manastirea oasa
gradinarit  jpg
test jpg
front 1 jpg
ceaiuri jpeg
cafea jpg
6 front pictorist 1 jpg
legume, gradinarit jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net