Ce beneficii are un ou fiert pentru s─ân─âtate. Valorile lui nutri╚Ťionale, ├«n func╚Ťie de timpul de g─âtire

Se reg─âsesc adesea ├«n meniul nostru, fiind consumate zilnic, simple sau ├«n compozi╚Ťia a diferite m├ónc─âruri, ou─âle fiind preferate pentru micul dejun. Iat─â ce beneficii ╚Öi valori nutri╚Ťionale are un ou fiert!

image
Ce beneficii are un ou fiert pentru s─ân─âtate Foto: Pixabay

Dac─â este consumat ├«n cantit─â╚Ťi optime, oul poate avea diferse beneficii pentru s─ân─âtate. Valorile sale nutri╚Ťionale difer─â ├«ns─â ├«n func╚Ťie de modul ╚Öi timpul de g─âtire, a╚Öadar iat─â care sunt cele mai indicate re╚Ťete, pentru a v─â bucura din plin at├ót de savoare, c├ót ╚Öi de avantajele consumului de ou─â!

Oul fiert moale 

Oul fiert este, a╚Öa cum era de a╚Öteptat, mult mai s─ân─âtos dec├ót cel pr─âjit, av├ónd ├«n vedere c─â prepararea lui nu necesit─â ulei ├«ncins, adesea nociv. Cu to╚Ťii ╚Ötim cum se prepar─â acesta, fiind printre primele lucruri pe care le ├«nve╚Ťi atunci c├ónd te apuci de g─âtit, ├«ns─â urm─âtoarea metod─â ne ├«nva╚Ť─â cum s─â ob╚Ťinem un interior moale ╚Öi suculent, f─âr─â s─â d─âm gre╚Ö.

Cum îl prepari

Oul se pune la fiert, în apă, însă nu rece abia scos din frigider, ci lăsat înainte circa 20-30 de minute la temperatura camerei. O schimbare bruscă de temperatură poate reduce calităţile produsului. 

A╚Öadar, trebuie s─â umpli cu ap─â un ibric ┼či s─â a┼čtep┼úi s─â ajung─â la temperatura de fierbere. C├ónd d─â ├«n clocot, se d─â focul la minim ┼či abia atunci se pune oul ├«n interior cu ajutorul unei linguri ( e indicat s─â fie pus pe foc doar atunci c├ónd apa e deja fiart─â, nu de la ├«nceput, c├ónd aceasta e rece). Oul se las─â la fierbere timp de 4, maxim 5 minute.

De asemenea,┬ápentru a ob┼úine ou─â moi, acestea trebuie scoase din apa fierbinte imediat ce ai luat vasul de pe foc. Altfel, ri┼čti ca ele s─â se g─âteasc─â prea mult.

Oul fiert cleios 

Dac─â prefera╚Ťi ca g─âlbenu╚Öul s─â fie u╚Öor mai p─âtruns, dar nici tare, oul fiert cu mijloc cleios e solu╚Ťia! Acesta nici nu curge c├ónd este deschis, ├«ns─â v─â permite s─â v─â bucura╚Ťi ├«n continuare de un g─âlbenu╚Ö moale.

Cum îl prepari

Se repet─â pa╚Öii men╚Ťiona╚Ťi anterior, doar c─â ├«n loc de 4-5 minute, de data aceasta oul se las─â fix 6 minute la fierbere. De asemenea, se reduce focul p├ón─â se ob╚Ťine ÔÇ×bolboroseal─âÔÇŁ m─ârunt─â, nu clocote mari. Se scot┬áou─âle din apa fierbinte ╚Öi se ╚Ťin circa 30 de secunde sub jet de ap─â rece.┬á

Oul fiert tare 

Aici, lucrurile devin deja ╚Öi mai simple, av├ónd ├«n vedere c─â, exact cum a╚Ťi ghicit, nu mai trebuie s─â ╚Ťine╚Ťi cont dec├ót de timpul de fierbere, care de data aceasta este unul mai ├«ndelungat.

Cum îl prepari

Pentru ca oul s─â aib─â mijlocul tare, din secunda ├«n care apa a dat ├«n clocot, acesta trebuie l─âsat la fiert ├«n jur de 8-9 minute. Ou─âle preg─âtite pentru Pa╚Öte se las─â, de regul─â, ├«n jur de 11 minute la fiert. Mul╚Ťi sunt de p─ârere c─â oul tare ÔÇ×perfectÔÇŁ e ob╚Ťinut dup─â ce este l─âsat la fiert ├«n jur de 9, chiar 10 minute.

image
Cum arat─â oul fiert, ├«n func╚Ťie de timpul de g─âtire Foto: Captur─â Video

Ce beneficii are oul fiert pentru s─ân─âtate

Oul fiert este bogat în substanţe nutritive, având și un conţinut ridicat de proteine. Consumat la micul dejun, spre exemplu, acesta ajută la puterea de concentrare și conferă energie pe parcursul zilei.

Printre altele, oul con┼úine albumine, bioregulatori, multe minerale, metionin─â, vitaminele A, B1, B2 ,B9, B12, D, E, K, dar ┼či un aminoacid foarte benefic pentru ficat.

Oul este singurul aliment despre care se spune c─â ar con┼úine numai proteine superioare.┬á Acesta asigur─â, de asemenea, ╚Öi o mare parte din gr─âsimile necesare pentru s─ân─âtatea inimii ┼či a vaselor de s├ónge (acizi gra╚Öi ╚Öi Omega 3).

Oul fiert prezint─â ╚Öi o cantitate mic─â de carbohidra╚Ťi. Macro-nutrien╚Ťii pe care ├«i include pot ajuta la construirea ╚Öi men╚Ťinerea ╚Ťesutului osos ╚Öi muscular, datorit─â concentra╚Ťiilor sale ridicate de calciu, fier, iod, fosfor ╚Öi seleniu ╚Öi zinc.

De asemenea, ou─âle au un indice glicemic foarte sc─âzut, fiind recomandate f─âr─â probleme ╚Öi pacien╚Ťilor care sufer─â de diabet. ├Än schimb, ou─âle nu con╚Ťin glucide ╚Öi nici fibre, de aceea ar trebui cel mai bine consumate al─âturi de legume. Acestea sunt, totu╚Öi, bogate ├«n aminoacizi.

Valorile nutri╚Ťionale ale oului, ├«n func╚Ťie de timpul de g─âtire

Unele studii au ar─âtat c─â ou─âle ├«╚Öi pot p─âstra sau pierde anumite caracteristici, ├«n func╚Ťie de timpul de g─âtire. Cu toate acestea, caloriile lui r─âm├ón acelea╚Öi, dac─â vorbim de oul fiert.

Astfel, fie c─â e moale sau tare, oul ├«╚Öi p─âstreaz─â num─ârul de calorii, ├«ns─â anumite propriet─â╚Ťi s-ar putea pierde odat─â cu fierberea ├«ndelungat─â sau la temperaturi mari. Acest lucru le poate reduce din vitmine ╚Öi con╚Ťinutul antioxidant, ├«ns─â nutrien╚Ťii r─âm├ón ├«n cantitate mare, ├«n continuare.

Pe de alt─â parte, prin fierberea ├«ndelungat─â a unui ou se distrug toate bacteriile poten╚Ťial periculoase, ca de exemplu Salmonella, a╚Öa c─â ├«n cazul copiilor, b─âtr├ónilor sau al celor cu sistemul imunitar slab este indicat consumul de ou─â tari, fierte mai mult timp.

Dacă vorbim însă de un ou prăjit, atunci caloriile sale cresc, nefiind o noutate faptul că oul fiert este mult mai sănătos.

Un ou mare, de circa 50-56 de grame are ├«ntre 72 ╚Öi 77 de calorii, potrivit Departamentului de Agricultur─â din Statele Unite ale Americii. Astfel, dac─â ve╚Ťi m├ónca 100 de grame ve╚Ťi consuma ├«n jur de plus/minus 150 de calorii.

Un ou de 50 de grame fiert are și:

ÔÇô 6,29 grame de proteineÔÇô 5,3 grame de lipide (gr─âsimi)ÔÇô 0,56 grame de carbohidra╚ŤiÔÇô 25 de mg de calciuÔÇô 0,59 mg de fierÔÇô 5 mg de magneziuÔÇô 86 de mg de fosforÔÇô 63 de mg de potasiuÔÇô 62 de mg de sodiuÔÇô 0,52 mg de zinc.

C├óte calorii are un ou fiert fa╚Ť─â de unul pr─âjit

Odată prăjit oul, numărul de calorii crește deoarece se adaugă o parte din uleiul pus în tigaie. Un ou ochi de 50 de grame, prăjit în ulei, are în jur de 90-100 de calorii. De asemenea, în cazul prăjirii cresc și grăsimile.

Cât colesterol are un ou

Dac─â ave╚Ťi colesterolul m─ârit, cel mai bine ar fi s─â evita╚Ťi consumul regulat de ou─â ,deoarece ele sunt bogate ├«n aceast─â molecul─â. Un┬áou┬áde 50 de grame con╚Ťine nu mai pu╚Ťin de 186 de mg, iar unul ceva mai mare poate ajunge ╚Öi la 212 mg. Nivelul recomandat de colesterol NU trebuie ├«ns─â s─â dep─â╚Öeasc─â pragul de 300 mg pe zi.

Ai un pont sau mai multe informa╚Ťii pe subiect, scrie-ne pe adresa┬ápont@click.ro!┬á┬á┬á

vladut
Satul Aceredo jpg
brad pitt angelina jolie jpg
cub ion ╚Ťiriac png
1 bruce willis jpg jpeg
anne heche 1 profimedia 0712340053 jpg
1 teodora liana stanciu mita mihai georgescu 1 2 jpg jpeg
medic bucuresti santajat datorie camatari dobanda 785568 jpeg
image
image
image
image
calendar ortodox 2021 19 august sfantul andrei stratilat si credinciosii sai soldati 2593 la numar fresca la manastirea sucevita jpeg
Lacul Morii jpg
pensionari care au deplatit facturi 0 jpeg
medic bucuresti santajat datorie camatari dobanda 785568 jpeg
Orașul Granadilla jpg
GettyImages 1338148296 jpg