Trenul direct București - Kiev, reintrodus în circulație după 5 ani: „S-a semnat protocolul”
Vești bune pentru români, după ce după mai bine de cinci ani, trenul direct București - Kiev a fost reintrodus în circulație. Care sunt informațiile pe care trebuie să le cunoască cei dornici de o astfel de călătorie, află din continuarea acestui articol.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat recent faptul că trenul direct București - Kiev a fost reintrodus în circulație.
Ce au anunțat autoritățile competente
Conform informațiilor pe care acesta le-a oferit, ruta pe care va circula trenul nu va mai fi cea folosită în trecut ( Vicșani – Vadu Siret), însă vagoanele ucrainene vor fi atașate la trenul „Prietenia”, care trece prin Chișinău.
De asemenea, prima cursă după cinci ani, pe noul traseu, a fost deja făcută cu trenul care a plecat din Kiev la ora 7:00 dimineața, apoi a ajuns în București a doua zi, dimineața.
„După mai bine de cinci ani se va putea circula cu trenul de la București la Kiev. S-a semnat Protocolul de circulație al trenurilor de călători pe ruta Kiev – București", a anunțat joi, pe Facebook, Ionel Scrioșteanu.
„Am discutat și propunerea privind reluarea traficului feroviar de călători între Ucraina și România”
România, Moldova și Ucraina pregătesc o mai bună coordonare a transportului feroviar de călători, astfel încât trenurile să circule mai rapid și să fie reluat traficul prin punctul de frontieră Vadu Siretului, cu posibilitatea extinderii legăturii până la Varna.
„Companiile de transport călători pe calea ferată din România, Moldova și Ucraina se vor coordona astfel încât cele 4 vagoane care vor veni de la Kiev să nu facă mai mult de 24 de ore pe drum.
Împreună cu delegația ucraineană am discutat și propunerea privind reluarea traficului feroviar de călători între Ucraina și România cu trenuri la legatura în forntiera feroviară Vadu Siretului (coborâre/ urcarea călătorilor).
Cât și posibilitatea realizării unei prelungiri a traseului de la București spre Varna. Discuțiile pe aceste subiecte au rămas deschise urmând ca parametrii tehnici și comerciali să fie stabiliți de comun acord între administrațiile implicate”, adaugă Ionel Scrioșteanu.



































