Unde nu ar mânca Piedone niciodată, chiar dacă i-ar fi extrem de foame. Ce restaurant ar evita complet: „Igiena nu există”
Cristian Popescu Piedone, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a declarat recent că există anumite locuri din București în care nu ar mânca niciodată. Decizia sa vine în urma mai multor controale efectuate în ultima perioadă, în care au fost descoperite nereguli grave. El a menționat explicit ce restaurante preferă să evite și a explicat motivele care stau la baza acestor alegeri.

Restaurantele în care Piedone refuză să mănânce
Piedone a mărturisit că evită în mod special restaurantele chinezești, dar și pe cele în care personalul provine din țări precum Nigeria, Bangladesh, Pakistan sau Vietnam. El a subliniat că în ultimii ani s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de imigranți care lucrează în domeniul HORECA, mulți dintre aceștia fiind angajați pe baza unor contracte temporare.
„Păi, n-am o ierarhie, dar vă pot spune, n-aș mânca la chinezesc, n-aș mânca acolo unde văd că mâna de lucru românească este înlocuită cu o mână de lucru din import care nu interesează.
Provin din anumite țări în care igiena nu există sau simplul gest de a te spăla pe mâini sau schimbatul lenjeriei, lucruri simple și unde văd foarte mulți lucrători de acest gen, să știți că în spate ăsta le e obiceiul, nu că au vreo rea voință. Asta fac.
În loc să spele 10 pahare, le stropesc, hai că mai merge așa sau uită să le șteargă. Cu celebrul ulei schimbat, în țările din care provin mai trăiau 5 ani din el. Da. Probabil au și imunitatea”, a spus Piedone în podcastul The News Man.
Ce spune despre localurile de cartier
Președintele ANPC, a efectuat mai multe controale în restaurante de cartier din București, pe care le-a catalogat drept adevărate pericole din punct de vedere igienico-sanitar. Într-una dintre aceste locații modeste, inspectorii au descoperit că în tocănița servită clienților fuseseră adăugate ouă întregi, cu tot cu coajă.
Bucătarii au susținut că ouăle erau, de fapt, fierte pentru consumul angajaților, dar au ajuns, din greșeală, în mâncarea destinată publicului. Piedone a mai menționat că o parte semnificativă a neregulilor identificate în timp au fost constatate și în cadrul unor lanțuri de fast-food din România.