Cerealele integrale previn bolile cardiovasculare

Cerealele integrale previn bolile cardiovasculare

Ultima actualizare:

    Cerealele integrale contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare. (Foto: Shutterstock)
Cerealele integrale contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare. (Foto: Shutterstock)

Produsele alimentare obţinute din cereale integrale contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, susţin nutriţioniştii scoţieni de la Universitatea Aberdeen (Regatul Unit).

Aceasta este concluzia unui studiu amplu şi de aceea specialiştii recomandă ca dieta zilnică să conţină mai ales cereale integrale şi terciuri de orez şi ovăz, deoarece efectul acestui tip de alimente este similar cu cel al metodelor de profilaxie în cazul accidentelor vasculare cerebrale.

Cercetătorii demonstrează că fibrele contribuie la scăderea nivelului de colesterol, îmbunătăţesc starea de sănătate a tractului gastro-intestinal, reglând în acelaşi timp nivelul hipertensiunii arteriale.

Studiul a fost realizat cu participarea a circa 200 de voluntari, fiecare dintre ei consumând câte 15-20 de grame de cereale de trei ori pe zi. În urma tratamentului, s-a constatat o scădere a tensiunii arteriale, fapt care i-a protejat pe subiecţi de riscul accidentelor vasculare (cu 25 %)şi de atac de cord (cu 15%).



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
sforait jpg
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
image
image