După problemele cu legea, Călin Donca își încearcă din nou norocul. Afacerea cu care promite să dea lovitura

Călin Donca a pregătit o nouă afacere cu care vrea să dea lovitura, un proiect lansat după luni de planuri și investiții, despre care spune că ar putea schimba radical direcția în care merge businessul său.

Călin Donca, afacere nouă după problemele cu legea / foto: Facebook
Călin Donca, afacere nouă după problemele cu legea / foto: Facebook

Călin Donca, cunoscut pentru proiectele sale din zona criptomonedelor și energiei verzi, își extinde activitatea și în retail. Antreprenorul a deschis la Brașov primul magazin „d`or”, Dor de Gusturi Românești, un concept dedicat exclusiv produselor autohtone.

Călin Donca intră în lumea magazinelor cu produse românești

Unitatea se află pe Bulevardul Calea București nr. 54, lângă Carrefour Market, și reprezintă punctul de start al unei rețele pe care Donca vrea să o dezvolte la nivel național. Scopul noului business este de a sprijini fermierii români care produc natural, dar care ajung cu dificultate pe rafturile marilor lanțuri comerciale.

Ca sortimente de produse avem o gamă extrem de variată, deoarece noi am ales întâi producătorii, nu neapărat produsele. Chiar am verificat să fie produsul din România, nu companii din România care cumpără, carnea, spre exemplu, din altă țară, poate chiar din afara Uniunii Europene. La ora actuală avem aproape 1.000 de sortimente diferite și putem începe de la lucrurile de bază, cum sunt mezelurile din porc, capră, oaie. Avem chiar și borcane cu untură și cârnați în ele, așa cum făceau odată. Trecând mai departe, la lactate, avem sortimente din capră, oaie. Avem și pește, în mare parte păstrăv și diverse produse din păstrăv. Totodată, avem și produse din soia care, cumva, înlocuiesc produsele din carne pentru cei care sunt vegetarieni (...)

Nu lipsesc legumele de sezon, ceea ce găsim în ultimele solare sau sere din această perioadă în România. Verificăm să fie fără tot felul de îngrășăminte sau substanțe care să le grăbească creșterea. Aici pot să enumăr: ardei, morcov, varză, păstârnac, ceapă. Mă uit prin vitrine, pentru că sunt la magazin, și nu lipsesc fructele de pe rafturi”, a declarat omul de afaceri, pentru agrointel.ro.

Proiectul a început în martie 2025, cu o etapă amplă de căutare și selecție a producătorilor români. Donca preferă fermierii mici, cu producție redusă, pe care îi consideră mai aproape de principiul „produs natural”.

Călin Donca spune că încheie contracte directe cu producătorii, iar pentru unii ar vrea chiar să preia întreaga producție. Majoritatea furnizorilor sunt din județul Brașov, însă există și colaboratori din alte zone ale țării, cu condiția ca produsele lor să aibă un termen de valabilitate mai lung. Pe lângă alimente, magazinul include și câteva produse nealimentare pe bază de extracte apicole.

Rețea de magazine și extindere rapidă

Avem câteva produse nealimentare, dar sunt într-o categorie de test. Sunt multe sortimente din miere și produse pe bază de miere: creme cu miere, cu miere și afine, cu miere și cacao. Avem bere cu miere, avem nectar de cătină, produse naturale. Avem vreo 40 de tipuri de gemuri fără zahăr, care sunt foarte sănătoase și delicioase, uleiuri de in, de susan, oțet de mere, ulei de floarea-soarelui presat”, a completat antreprenorul.

Deocamdată, clienții pot cumpăra doar direct din magazin, însă din noiembrie afacerea va include și livrări la domiciliu. Planurile sunt ambițioase: unitatea din Brașov este doar prima, iar Călin Donca intenționează să creeze o rețea extinsă în România.

Vrem să facem o rețea de magazine, însă ca investiție, la momentul de față, pot spune că am investit mai mult decât ne-am propus, dar cred că se poate deschide un astfel de magazin cu investiția în produse plus vreo 10.000 de euro. Pentru anul viitor, vrem să deschidem 100 de magazine în România, câte două pe fiecare județ, iar în viitor să ajungem la 1.000. Am achiziționat frigidere speciale pentru a menține temperatura controlată, nu avem produse congelate, mergem pe ideea de proaspăt. Pe partea de panificație colaborăm cu brutăriile locale, avem pâine cu maia sau fără, cu drojdie. De asemenea, pentru produsele calde de patiserie urmează să ajungă la magazin și o vitrină specială”, a mai spus el.

Magazinul „d`or” din Brașov a fost inaugurat pe 25 octombrie, iar numele a fost inspirat de legătura afectivă cu gusturile copilăriei.

Noi am crescut cu aceste gusturi, arome și mirosuri. De multe ori când le simțim, mai ales de Sărbători, ne aducem aminte, din păcate din ce în ce mai rar. Copiii noștri, de multe ori nu sunt în același sentiment cu noi, deoarece este mai greu ca la oraș să ai parte de acele preparate. Încercăm să aducem înapoi gustul, produsele, sănătatea, curățenia, pe care noi le-am cunoscut atunci când în copilărie am consumat fructe, legume și alte preparate”, a explicat Călin Donca.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Simona Halep (Facebook) jpg
image png
antonia instagram jpg
anna lesko colaj instagram jpg
image png
image png
image jpeg
banner banner aurora, Săndel Mihai și fiul lor, Vlad jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net