Ruxandra Ion, «mama telenovelelor», nu se lasă în războiul cu compania aeriană!
Săptămâna trecută producatoarea de televiziune Ruxandra Ion a povestit pe pagina sa de facebook cât de umilită a fost pe aeroportul din Nisa şi numită „handicapată” de o angajată a aeroportului. Mesajul producătoarei serialului de success „Fructul oprit” de la Antena 1 nu a ramas fara ecou si a fost distribuit de sute de prieteni virtuali care o sustin pe „mama telenovelelor”.
Celebra “mamă a telenovelelor” de success precum “Numai iubirea”, “Inimă de ţigan” sau “Pariu cu viaţa”, Ruxandra Ion (62 de ani) a fost foarte deranjată când o angajată a companiei Blue Air nu a lăsat-o să urce la bordul avionului în care trebuia să se îmbarce fiind într-un scaun cu rotile pentru că o durea un genunchi. Mai mult, a umilit-o numind-o handicapată. În plus, după acest comportament departamentul de PR al companiei a trimisun comunicat sec în care tot ei aveau dreptate. Cum producătoarea de la Antena 1 şi-a dorit să se facă dreptate şi a postat mesaje pe pagina de facebook care au fost distribuite de fani, cei de la Blue Air au revenit cu un mesaj de scuze la telefon şi cu un nou.
"Având în vedere faptul că scuzele prezentate de societatea noastră d-nei Ruxandra Ion, pentru nemulțumirea exprimată de dânsa cu privire la modul în care un angajat Blue Air și-a îndeplinit obligațiile de serviciu pe Aeroportul din Nice, Franța, nu au fost considerate suficiente, înțelegem pe această cale să le reiteram, având în vedere că ele au fost prezentate d-nei Ruxandra Ion și personal de reprezentanți autorizați ai Blue Air”, suna comunicatul respectiv. Ruxandra Ion e hotărâtă să-i reclame pe cei de la compania de transport aerian. De la ce a pornit totul?
Săptămâna trecută producătoarea de televiziune Ruxandra Ion a fost pusa intr o situaţiie nu foarte plăcută înainte de a urca într-un avion cu destinaţia Bucureşti. “Aeroportul din Nisa ieri seara (11 aprilie, n.r.) Cursa Blue Air pentru Bucureşti Otopeni. Din cauza problemelor cu genunchii, în situaţii în care stau prea mult în picioare, bastonul nu mai e suficient. Asistenta aeroportului îmi oferă un scaun cu rotile. Mi se spune că trebuie să ma îmbarc prima. Ajung la uşa avionului însoţită de soţul meu, colega mea Ana cu care am fost la festivalul Mip tv de la Cannes şi 2 colaboratoare de la firma de distribuţie Vertical. La uşa avionului stă de pază şefa agenţiei Blue Air din Nisa, care nu îi permite însoţitorului francez să mă ajute să urc în avion fără nici o explicaţie. Le invită pe cele 2 doamne de la Vertical şi dupa ele pe ceilalţi pasageri. Nici eu nici însoţitorii mei, inclusiv domnul de la aeroport nu înţelegeam nimic. Când întrebăm ce se înâmplă şefa agenţiei răspunde. “Handicapaţii nu au voie în avion cât timp să face alimentarea cu kerosen”. Îi răspund frumos că nu sunt handicapată şi că am o problemă la genunchi. Ridică tonul. Soţul meu îi reproşează că se poartă aşa. Eu stau în scaunul cu rotile şi lumea se holbează la mine. Iese mecanicul de zbor. Şefa, că doamnă nu poate fi numită, îl întreabă când se termina alimentarea să îmbarce “handicapata”. Omul răspunde că s-a terminat şi că mă puteam îmbarca de la început. Deşi am avut loc plătit în primul rând am stat minute bune în picioare până să mă pot aşeza. Soţul meu care suferă de inimă a trebuit să ia pastile. Ce să spun? În ţara mea o şefa mă face handicapată de nenumărate ori, într-un loc public pentru care am plătit bilet, care numai de low cost nu a fost. Respect? Că sunt femeie? Că nu mai sunt tânără? Că am nişte probleme de sănătate? Că o şefă de agenţie din Nisa, Franţa nu ştie că handicapat e un cuvant cu sens peiorativ, că nu are dreptul să îl adreseze nimănui, poate fi dată în judecată numai pentru asta, şi ea şi compania Blue Air pe care o reprezintă? Că m-am simţit jignită, umilită, pe banii mei, între românii mei? Că veneam dintr-un loc unde oamenii mă respectă, unde cariera mea e recunoscută, unde oamenii schimbă locul întâlnirii să nu trebuiască să merg prea mult, să urc scari. Şi ajung la avionul românesc unde “şefa de agenţie Blue Air Nisa” mă face handicapată. Aştept o poziţie oficială a Blue Air”, a scris Ruxandra Ion pe facebook.
Vineri, 12 aprilie, a ajuns şi poziţia companiei Blue Air la redacţie. „Ca urmare a situație prezentate în presă, compania Blue Air dorește să asigure pasagerii de înaltul profesionalism al echipajului navigant și al echipei de la sol care asigură securitatea și buna desfășurare a procedurilor de îmbarcare. Compania Blue Air a respectat reglementările de securitate aviatică care nu permit îmbarcarea în timpul procedurii de alimentare al aeronavei cu carburant a pasagerilor care solicită asistență specială pe aeroport, se deplasează în cărucior sau au mobilitate redusă. Aceste măsuri țin de securitatea la sol a acestei categorii de pasageri în timpul procedurii de refuelling. Pe durata întregii operațiuni de îmbarcare, echipa Blue Air de pe aeroportul Nisa a dat dovadă de respect, profesionalism și a informat pasagerul cu privire la motivul pentru care este obligatoriu să se aștepte încheierea procedurii de refuelling. În tot acest timp, echipajul Blue Air a avut grijă de confortul pasagerului”, sună comunicatul trimis de Blue Air.