De ce portocalele se vând în plase roșii. Explicația la care nu te-ai fi așteptat

Te-ai întrebat vreodată de ce portocalele sunt ambalate în plase roșii? Deși poate părea un detaliu nesemnificativ, alegerea culorii plasei este, de fapt, un truc de marketing bine studiat. Conform unor cercetări, plasa de plastic roșie sau portocalie creează o iluzie optică menită să îți facă portocalele să pară mai atrăgătoare. Această strategie subtilă influențează percepția consumatorilor și le determină să cumpere mai multe fructe.

Portocale.
Portocale.

Cum funcționează trucul vizual?

Portocalele ambalate în plase roșii par mai vibrante și mai suculente, datorită contrastului creat între culoarea fructului și cea a ambalajului. Acest truc de marketing intensifică nuanța naturală a cojii portocalelor, făcându-le să pară mai proaspete și mai coapte decât sunt în realitate. În cazul în care portocalele au ușoare nuanțe verzi, plasa roșie diminuează această impresie, accentuând nuanța de portocaliu. Astfel, fructul arată perfect copt, chiar dacă nu este.

Același principiu se aplică și altor fructe. De exemplu, lămâile sunt adesea ambalate în plase galbene pentru a le evidenția culoarea. Dacă ar fi puse în plase roșii, lămâile ar părea portocalii și, prin urmare, mai puțin apetisante.

Iluzia confetti și percepția culorilor

Acest fenomen optic este cunoscut sub numele de „iluzia confetti”. Conform psihologului Karl R. Gegenfurtner de la Universitatea Giessen din Germania, percepția culorilor este influențată de mediul înconjurător. Într-un studiu despre acest fenomen, el explică cum culorile adiacente, cum ar fi roșul și portocaliul, se amestecă în creierul nostru, determinându-ne să percepem o culoare diferită sau mai intensă.

Într-un experiment, Gegenfurtner a observat cum o minge de culoare neutră, plasată într-o grilă de linii colorate, își schimbă aparent culoarea în funcție de nuanțele din jur. Același principiu se aplică și în cazul plasei roșii care face portocalele să pară mai coapte și mai apetisante.

O strategie subtilă, dar eficientă

Fructele și legumele din supermarketuri sunt ambalate în mod intenționat în plase de culori asociate cu starea lor „perfectă”. Acest mic truc influențează cumpărătorii, creând o percepție îmbunătățită a produselor. Plasa roșie pentru portocale, galbenă pentru lămâi sau verde pentru cartofi sunt exemple de cum ambalajul poate schimba modul în care vedem alimentele.

Prin acest truc subtil, producătorii și supermarketurile reușesc să manipuleze percepția vizuală a consumatorilor, transformând un produs obișnuit într-unul mai atrăgător. Așadar, data viitoare când cumperi portocale, amintește-ți că plasa roșie joacă un rol important în alegerea ta!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Printul Harry Printesa Diana jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
image png
ceainaria tei saschiz love deco jpg
image png
supermarket jpeg
image png
Orasul Uricani Foto Daniel Guță ADEVĂRUL JPG
Valea Sighestelului jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net