Pățania unor români care așteptau cu nerăbdare vacanța din Antalya. Au plătit mii de euro și au avut parte de un șoc: „Prima veste proasta a fost acum cam o lună”

O familie din România care trebuia să se bucure de un sejur de 7 zile și 7 nopți în Antalya a avut parte de un șoc atunci când a aflat că orele plecării s-au modificat.

Antalya / foto: Pixabay

Acest lucru a presupus ca o zi plătită din vacanță să fie pierdută. Din păcate, cazurile în care românii plătesc vacanțe, apoi află că se schimbă ora plecării sunt mai multe, iar de vină ar fi agențiile de turism și faptul că oamenii nu citesc foarte atent contractele pe care le semnează.

„La asta nu mă așteptam!”

Turistul român a povestit întreaga sa experiență pe un grup de Facebook, și așa am aflat că din cauza modificării programului de zbor a pierdut o zi din sejurul din Antalya.

„Bună seara! Am rezervat un sejur de 7 nopți cu avion inclus, patru persoane, în urmă cu patru luni. Inițial, decolarea din București era la 8 dimineața, iar din Antalya la 9 seara. Prima veste proastă a fost acum cam o lună când mi-au trimis mail că s-a modificat ora la întoarcere, adică la ora 12:00 decolarea din Antalya. Azi, am primit a doua veste proastă, decolarea din București va fi la 17:50. Credeam că prind 7 nopți și 7 zile, dar adevărul este că vor fi 7 nopți și 6 zile. Am fost informat că tur operatorul își rezervă dreptul de a-și modifica orele, însă nu așa de mult și nu în defavoarea mea. La asta nu mă așteptam. Părerea mea este că se întâmplă asta tot din cauza noastră, pentru că facem prăpăd pe acolo. Pentru ei, cele aproximativ 20 de ore pe care mi le-au luat față de oferta inițială, înmulțit cu un milion de turiști, sunt sute de mii de euro economie. Altă explicație aveți?”, a scris acesta în postarea sa, conform Adevărul

Astfel de cazuri nu sunt singulare

În urma postării bărbatului, mai multe persoane s-au regăsit în aceeași situație, ceea ce înseamnă că astfel de cazuri în care din cauza diverșilor factori programul de zbor se modifică.

„Același lucru s-a întâmplat și la noi” - a răspuns o femeie.

„Probabil de la început știau de "noile" ore, dar că să vândă le-au retușat un pic. Am văzut că se întâmplă asta și cu vânzări de bilete din străinătate. Fac în așa fel încât să pierzi ore bune”, a confirmat altcineva. „Subscriu! Și eu cred că știu de la bun început. E cusută cu ață albă toată povestea cu orele de zbor”, a adăugat alt internaut.

Și la noi la fel, mâine plecăm. Aveam întoarcere la 22:00, ne-a băgat zborul la 12:00. La venire aveam zbor la 7:00, am plecat la 12:00”, a scris altcineva.

„Zborurile charter se pot modifica și nu depinde de agenția de turism”, a intervenit cineva în discuție. „Depinde de compania aeriana cu care agentia are contract, deci daca compania aeriana schimbă orele de zbor o face cu știința și acordul agenției de turism”, l-a contrazis altul.

„Mergeți cu mașina și stați 10 nopti să simțiți vacanta. E prea puțin timp dacă se ia cu avion inclus”, i-a recomandat altcineva. „Pe compania aeriană o interesează profitul ei, nu al hotelului. Repet sunt firme diferite. Modificările de orar de zbor au multe motive posibile în spate: poate aeronava efectua un alt zbor înaintea zborului tău ( zbor care nu era prevăzut sau contractat când ai rezervat tu sejurul ) și din anumite motive (meteo sau altele) nu a decolat la timp și nici nu a putut recupera în zbor timpul, poate piloții au ieșit din timpul lor de pilotare și trebuie să vină un alt echipaj care să preia zborul și multe altele. Din aceat motiv spun că e mai bună informarea decât să aruncăm cu noroi. Să nu uităm că o aeronava face în medie 6 segmente se zbor unul după altul și dacă întârzie la unul 30 minute s-au stricat toate în lanț…”, a fost altă recomandare.

„Poate, poate, poate... Daca mâine rezerv un zbor pentru Austria, Germania, Turcia, Anglia etc fără cazare cu all inclusive zborul, "poate" întârzie sau nu, dar când e vorba de all inclusive la mijloc nu mai exista "poate", ci sigur va întârzia în defavoarea turistului. Mafia restorturilor, ce nu înțelegeți?”, a contrat altul.