Podul hobanat din Satu Mare, gata de inaugurare. A durat aproape 10 ani realizarea lui
Municipiul Satu Mare se pregătește pentru inaugurarea uneia dintre cele mai ambițioase realizări de infrastructură din ultimele patru decenii: podul hobanat peste Someș, o adevărată bijuterie inginerească și vizuală care promite să schimbe radical mobilitatea urbană și să devină un nou simbol arhitectural al orașului.

Un proiect impresionant, realizat cu specialiști de talie mondială
Cu o investiție totală de 200 de milioane de lei, proveniți din fonduri europene și de la bugetul local, podul hobanat din Satu Mare este rezultatul unei colaborări internaționale de înalt nivel. Compania germană DYWIDAG, renumită la nivel mondial pentru expertiza în structuri de mari dimensiuni, a contribuit decisiv la realizarea acestui proiect complex.
Structura hobanată, elementul central al podului, este compusă din 56 de cabluri (hobane), cântărește 216 tone și este capabilă să susțină o greutate de 12.000 de tone. Cu o deschidere principală de 195 de metri, o lungime totală de 395 de metri, lățime de 25 de metri și o înălțime impresionantă de 73 de metri, noul pod va ocupa locul al treilea în România din punct de vedere al deschiderii hobanate.
Aproape un deceniu de eforturi
Proiectul a fost lansat în 2016, când a fost scos la licitație, iar un an mai târziu s-a semnat contractul de finanțare. Lucrările propriu-zise au început în 2020, dar etapa cea mai spectaculoasă și tehnic exigentă – tensionarea hobanelor – a avut loc în 2024. După ani de muncă și multiple provocări, podul este în sfârșit gata de inaugurare, chiar de Ziua orașului Satu Mare, pe 30 mai, a anunțat primarul Kereskényi Gábor într-o conferință de presă susținută în această dimineață.
Podul nu este doar o realizare tehnică, ci și una cu impact direct asupra locuitorilor. Va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în oraș, făcând legătura între bulevardul Independenței (cartierul Micro 17) și bulevardul Henri Coandă, și va deveni un punct de atracție pentru vizitatori.
Patru benzi de circulație
Infrastructura include patru benzi de circulație (câte două pe sens), două trotuare cu parapet pietonal, pistă pentru bicicliști și patru scări de acces de pe diguri. Pentru siguranța pietonilor, s-au instalat parapete metalice pe întreg traseul – de la rampe și viaducte, până la scările laterale.