Povestea cutremurătoare a zborului 243. Cum s-a transformat o călătorie obișnuită într-un coșmar

Pe data de 28 aprilie 1988, Boeing 737-297 Aloha Airlines opera zborul AQ 243 de pe Aeroportul Internațional Hilo din Hawaii cu destinația Honolulu, cu 5 membri ai echipajului și 90 de pasageri la bord. Însă, ce trebuia să fie o călătorie obișnuită, s-a transformat într-un coșmar. La câteva minute după decolare, avionul a pierdut brusc o parte semnificativă a structurii fuzelajului.

Povestea cutremurătoare a zborului 243 / Foto: Captură video
Povestea cutremurătoare a zborului 243 / Foto: Captură video

În istoria dezastrelor aeriene, există și povestea cutremurătoare a Zborului 243 al Aloha Airlines. Într-o zi aparent obișnuită, pe 28 aprilie 1988, Zborul 243 a decolat de pe Aeroportul Internațional Hilo din Hawaii cu destinația Honolulu. În avionul de tip Boeing 737 se aflau 90 de pasageri și 5 membri ai echipajului. Nimic neobișnuit nu a fost observat în timpul inspecției înainte de zbor. În timpul decolării și ascensiunii, totul a decurs ca de obicei.

Însă, la aproximativ 13.48, când avionul a atins o altitudine de zbor de 7.000 de metri, o parte a fuzelajului s-a rupt, generând o decompresie explozivă. Pasagerii se uitau în sus și vedeau practic cerul. Din fericire, datorită faptului că toți purtau centuri de siguranță, niciunul nu a căzut din avion, dar nu putem spune același lucru și despre însoțitoarea de bord. Clarabelle Lansing, în vârstă de 58 de ani, a fost pur și simplu aspirată, iar trupul său nu a mai fost găsit niciodată.

Zborul 243, ziua în care fuzelajul unui avion a explodat în aer

La 12 minute după accident, avionul a aterizat în siguranță în Honolulu, iar 94 din 95 de persoane au supraviețuit (90 de pasageri și 5 membri ai echipajului), iar dintre aceștia, 65 au fost răniți, 8 fiind în stare gravă.

Potrivit investigațiilor ulterioare, accidentul a fost provocat de uzura metalelor ce alcătuiau fuzelajul, rezultată ca urmare a numărului considerabil de cicluri de zbor. Totodată, din cauza întreținerii și a expunerii continue la mediu litoral, caracterizat prin prezența sprii și a umidității ridicate, problema s-a accentuat. Aceea a fost a 9-lea cursă a zborului 243, în acea dimineață de 28 aprilie 1988.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
Yoon Suk Yeol. Foto: captură video
Banner Carmen Harra
panouri solare risc hackeri jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net