Țuica are calități terapeutice, dacă știi să o bei. Ce spun biochimiștii americani care au studiat-o bine

Ultima actualizare:

Calitățile terapeutice ale țuicii de prune i-au dat pe spate pe biochimiștii americani și germani, care au studiat-o bine. Băutura tare, care în mod tradițional se face din prune, se servește la ciorbă sau la mâncăruri grase pe bază de carne cum ar fi slăninuța, friptura de porc sau un preparat tradițional din carne. Licoarea din prune acționează excelent asupra digestiei, au stabilit biochimiștii americani care au studiat țuica noastră și au descoperit o enzimă care reduce depunerile de colesterol pe vasele inimii.

image

Condiția ca țuica să fie sănătoasă

Cea mai populară băutură în rândul românilor, renumita țuică de prună, poate deveni și medicament. Potrivit unor studii ale unor biochimiști americani, s-a confirmat că aceasta poate combate bolile de inimă, de stomac și problemele la bilă, dar cu o condiție: să nu consumi mai mult de 30 de mililitri pe zi,

Cercetătorii americani au descoperit că o enzima prezentă în cactusul Karroll viridis enoae se găsește în cantități de opt ori mai mari în țuica de prune.

„Această substanță are rolul de a reduce depunerile de colesterol de pe arterele care transportă sângele către inimă și este prezentă în peste o sută de medicamente naturiste cu rol în prevenirea aterosclerozei și, implicit, a infarctului miocardic. Consumul zilnic a 30 de ml de țuică de prună poate substitui însă cu succes acest tratament, la un preț mult mai mic”, spune Marius Radu, cercetător în cadrul Academiei Române.

Țuica se bea, dar nu la micul dejun 

Un alt beneficiu pe care îl aduce țuica slabă organismului este reglarea funcțiilor hepatice, grație conținutului de vitamine A, B, C, D1 și D2, nedegradabile termic și ușor de asimilat. Băutura se recomandă în dischinzeii biliare, disfuncții ale ficatului provocate de o slabă irigare cu sânge a acestuia sau chiar constipație.

Pentru efecte maxime, țuica este indicată ca aperitiv cu 10-15 minute înainte de servirea mesei de prânz (nu la micul-dejun!), pentru ca favorizează absorbția nutrienților din alimente. În acest caz, nu trebuie să mai consumați alte băuturi alcoolice la masă.

Un alt grup de cercetători, de această dată germani, a descoperit în țuică conține șase tipuri de substanțe care hrănesc celulele roșii ale sângelui și care cresc cu 120% viteza de producere a hemoglobinei. Deși țuica are un conținut bogat în fier, acest lucru nu înseamnă că anemia se previne printr-o cură cu „suc de prună”, în lipsa unei alimentații corespunzătoare, scrie Doctorul Zilei.

image
image
image
image
image
image
statuie jpg
Tuse jpg
money 3115981 1280 jpg
image png
tesla jpg
calendar ortodox 2021 22 februarie aflarea sfintelor moaste din evghenia png
vasile certezanu jpeg
casatorie creier jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net