Astronomii spanioli au făcut o mega-descoperire. O nouă lume extraterestră ar fi foarte aproape de noi

O echipă internațională de astronomi a descoperit o nouă lume extraterestră. Este vorba despre un super-Pământ, iar descoperirea specialiștilor de la Universitatea La Laguna, din Spania, a fost posibilă cu ajutorul imaginilor oferite de TESS, telescopul spațial al NASA. Planeta localizată este denumită Wolf 327 b și este masivă. Are o dimensiune de 2,5 ori mai mare decât a Pământului.

Ce au transmis oamenii de știință

Noua lume extraterestră, denumită Wolf 327 b, este mai mare de aproximativ 2,5 ori decât Pământul și se află la numai 93 de ani lumină față de Terra. Constatarea a fost raportată într-o lucrare publicată pe 22 ianuarie.

Wolf 327b este o planetă solidă, cu o masă de 2,53 ori mai mare decât a Terrei, și un diametru de circa 1,24 de ori mai mare, scrie Phys.org.

Autorii studiului susțin că Wolf 327 b ar fi o planetă cu o structură internă similară cu a planetei Mercur - un nucleu masiv de fier, înconjurat de o manta subțire, la care se adaugă o atmosferă infimă compusă din hidrogen și heliu.

Ce temperatură s-a detectat pe planeta recent descoperită

Potrivit studiului recent publicat, un semnal de tranzit a fost identificat în curba luminii Wolf 327 - o stea pitică M din apropiere. Natura planetară a acestui semnal a fost confirmată prin fotometrie ulterioară, imagini de înaltă rezoluție și măsurători ale vitezei radiale.

„Detectarea evenimentelor de tranzit a fost condusă de misiunea TESS a NASA, iar observațiile de la sol au confirmat că evenimentele de tranzit au loc pe steaua Wolf 327. Măsurătorile RV ulterioare efectuate cu spectrograful CARMENES ne-au permis să stabilim masa candidatului. și confirmă natura sa planetară”, au scris cercetătorii.

Wolf 327 b se află la o distanță extrem de mică față de steaua sa, Wolf 327, o distanță pe care astronomii au calculat-o la 0,01 unități astronomice (o unitate astronomică este egală cu distanța dintre Terra și Soare). Acest lucru face ca temperatura pe planetă să fie de aproape 727 de grade Celsius.

Planeta efectuează o orbită completă în jurul stelei sale în numai 13,7 ore.

De la lansarea sa în aprilie 2018, nava spațială a efectuat un studiu asupra a aproximativ 200.000 dintre cele mai strălucitoare stele din apropierea soarelui, cu scopul de a căuta exoplanete în tranzit, de la lumi mici, stâncoase până la giganți gazoși.

1 florin piersic png png