Peste 616 milioane de copii au fost afectați de închiderea școlilor
Din cauza pandemiei cu virusul Sars-Cov-2, foarte mulți copii au rămas afectați din cauza inchiderii totale sau parțiale a școlilor. UNICEF a subliniat că această pierdere este ireversibilă, conform AFP, citat de către Agerpres.
"Ne confruntăm pur şi simplu cu o amploare aproape insurmontabilă de pierderi suferite de şcolarizarea copiilor", a declarat Robert Jenkins, şeful de educaţie la Unicef
statistici îngrijorătoare la adresa generațiilor viitoare
În foarte multe țări, copiii au fost afectați de închiderea școlilor, mulți dintre ei neputând să dobândească competențele de bază. De asemenea, mulți dintre elevi s-au plâns că pandemia le-a efectuat sănătatea mentală, iar foarte mulți dintre aceștia au subliniat că sunt mult mai predispuși la abuzuri.
Conform statisticilor ONU, peste 616 milioane de copii au fost profund afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor Iar redeschiderea şcolilor "nu este suficientă. Este nevoie de un sprijin intensiv pentru recuperarea educaţiei pierdute", a mai transmis Jenkins.
De asemenea, UNICEF transmite că "pierderile de învăţare din cauza închiderii şcolilor au lăsat până la 70% dintre copiii de 10 ani incapabili să citească sau să înţeleagă un text simplu, faţă de 53% înainte de pandemie" mai ales în ţările cu venituri mici şi medii.
Prin urmare, în Etiopia, copiii au învăţat doar "30-40% din matematica pe care ar fi învăţat-o, dacă anul şcolar ar fi fost normal" în cadrul ciclului primar, estimează agenţia ONU pentru copii.
Chiar dacă pare că țările cu venituri peste medie par cruțate de această statistică, în SUA, de exemplu, pierderi ale procesului de învățare au fost constatate în mai multe state, fie în Texas, California sau Maryland, chiar dacă nivelul acestora de dezvoltare este unul ridicat, a explicat UNICEF.
În același timp, abandonul şcolar este, de asemenea, o problemă majoră. Se estimează că în Africa de Sud, aproximativ 500.000 de elevi ar fi abandonat şcoala în perioada cuprinsă între martie 2020 şi iulie 2021.
Pe plan local, problemele sistemului on-line au fost observate prin lipsa de semnal GSM în anumite sate, fapt ce îngreunează drastic procesul de învățare, din cauza lipsei de conectivitate sau a problemelor ce țin de segmentul audio-video al orelor de curs.
Puteți urmări știrile Click! și pe Google News