Rana fatală a prințesei Diana. Dezvăluirea tulburătoare făcută de un medic legist: „A fost mică, în locul nepotrivit”

#Casa Regală a Marii Britanii
Ultima actualizare:

Prințesa Diana ar fi fost în viață și acum dacă ar fi purtat centura de siguranță în accidentul din Paris, este concluzia doctorului Richard Shepherd, unul dintre cei mai cunoscuți medici legiști. Totodată, aceasta ar fi avut șanse să supraviețuiască dacă ar fi fost transportată de urgență la spital. Amintim că Prințesa Diana și iubitul ei, Dodi Fayed, au murit, după ce mașina în care se aflau s-a ciocnit violent de un stâlp, în tunelul Pont de lAlma din Capitala Franței.

Prințesa Diana Foto: Getty Images
Prințesa Diana Foto: Getty Images

Cum a murit Prințesa Diana 

Prințesa de Wales a murit într-un accident de mașină la Paris în 1997, dar doctorul Richard Shepherd susține că ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță. Patologul sugerează că, dacă ar fi fost legată de bancheta din spate, mama prințului William și a lui Harry ar fi avut cel mai probabil doar câteva tăieturi și vânătăi atunci când a ieșit din epavă două zile mai târziu.

Doctorul Shepherd, care a examinat dovezile din caz, a spus că ruptura mică și mortală dintr-o venă a unuia dintre plămânii Dianei a fost incredibil de rară - și a criticat teoriile conspirației despre moartea ei.

„A avut o leziune foarte mică, dar a fost în locul greșit"

În cartea sa „Unnatural Causes”, care este disponibilă din 18 aprilie, patologul a scris: „Leziunea ei specifică este atât de rară încât în ​​toată cariera mea nu cred că am văzut alta. A avut o leziune foarte mică, dar în locul greșit.”

Într-un extras publicat în Mail on Sunday, doctorul Shepherd a descris moartea Prințesei de Wales ca un „exemplu clasic” de caz: „Dacă ar fi purtat centura de siguranță (...) a lovit scaunul din față într-un unghi ușor diferit sau cu o viteză mai mică și dacă ar fi fost pusă într-o ambulanță imediat după prăbușirea tunelului Pont de l'Alma.

„Patologia morții ei este, cred, incontestabilă"

Doctorul Shepherd a dezvăluit în studiile sale că cel mai important moment de la accidentul, din 31 august 1997, a fost legat de centura de siguranță, afirmând: „Dacă ar fi fost reținută, probabil că ar fi apărut în public două zile mai târziu, cu un ochi negru, poate puțin fără suflare din cauza coastelor fracturate și cu un braț rupt.”

El a explicat: „Patologia morții ei este, cred, incontestabilă. Dar în jurul acelei mici rupturi fatale dintr-o venă pulmonară sunt țesute multe alte fapte, dintre care unele sunt suficient de opace pentru a permite o multitudine de teorii să înflorească”.

 Diana nu a fost dusă într-o ambulanță din cauza naturii aparent minore a rănilor sale

Doctorul Shepherd a indicat că, în ciuda faptului că parea inițial stabilă și capabilă să vorbească, Diana nu a fost dusă într-o ambulanță din cauza naturii aparent minore a rănilor sale, totuși, o mică ruptură într-o venă pulmonară îi provoca sângerări nevăzute în piept.

Ea se afla în vehicul cu însoțitorul ei bogat Dodi Fayed, în vârstă de 42 de ani, cu șoferul lor Henri Paul, care avea 41 de ani, și cu garda de corp a domnului Fayed, Trevor Rees-Jones, pe scaunul pasagerului din față. Rees-Jones a fost singurul individ care și-a legat catarama. 

Prințesa de Wales și-a pierdut încet cunoștința într-o ambulanță și a fost ulterior declarată moartă la spital, în ciuda intervenției chirurgicale de urgență.

Șoferul a pierdut controlul mașinii din cauza vitezei excesive

O anchetă efectuată de poliția franceză, încheiată în 1999, a stabilit că accidentul a fost cauzat de faptul că domnul Paul a pierdut controlul mașinii din cauza vitezei excesive în timp ce se afla sub influența alcoolului și a medicamentelor eliberate pe bază de rețetă. El nu avea permisiunea de a conduce pasageri în sedanul Mercedes S280, care circula între 73 mph și 156 mph în momentul accidentului, potrivit poliției franceze.

Dr. Shepherd a examinat dovezile ca parte a unei anchete a poliției din 2004, condusă de șeful poliției de atunci, Sir John Stevens, pentru a investiga teoriile conspirației și a determina dacă există vreun motiv să se îndoiască că au fost victimele unui accident. Dr. Shepherd a fost de acord cu concluzia anchetei că a fost un accident tragic.

Ancheta din 2004, care a costat 3 milioane de lire sterline, a implicat o examinare amănunțită a Mercedes-ului, o vizită la locul accidentului și compilarea a aproximativ 1.500 de declarații ale martorilor și 20.000 de documente. Doctorul Shepherd, care a lucrat și la cazul crimei Stephen Lawrence și a masacrului Hungerford, discută investigațiile și concluziile sale cu privire la unele dintre cele mai notabile cazuri din Marea Britanie în noua sa carte.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net