Unde se află cel mai romatic traseu. Este denumit "Calea Iubirii" și se redeschide după 12 ani

Ultima actualizare:

Traseul de coastă de circa 1 km Via dell'Amore, cel care face legătura între Riomaggiore şi Manarola din Cinque Terre, se redeschide pe 27 iulie. Traseul are o istorie de 104 ani, fiind sculptat pe stânci abrupte cu vederi uluitoare ale Mării Ligurice.

via dell amore calea iubirii jpg

Se redeschide traseul de drumeție din Cinque Terre

Cel mai romantic traseu de drumeție din Cinque Terre, numit pe bună dreptate Via dell'Amore (Calea iubirii), se redeschide în Italia pe 27 iulie, la 12 ani după alunecarea de teren din septembrie 2012, care a rănit patru turiști australieni și a scos în evidență nevoia stringentă de renovări și măsuri de siguranță sporite în zonă.

Traseul de 800 de metri, sculptat pe stânci abrupte cu vederi uluitoare ale Mării Ligurice, are o istorie de 104 ani și un viitor care depinde în mod crucial de conservarea peisajelor de coastă din Italia. 

Traseul leagă satele medievale multicolore din Riomaggiore și Manarola

Înainte de a fi închis în 2012, acest traseu uimitor era unul dintre cele mai populare trasee din rețeaua de 130 km de trasee care traversează „cele cinci ținuturi” care dau numele Cinque Terre și leagă borghi (sate) medievale multicolore din Riomaggiore și Manarola.

În mod ironic, nimeni nu a plănuit vreodată să construiască Via dell'Amore (Calea iubirii). Astăzi, Riomaggiore și Manarola - sate „verticale” cocoțate pe stânci maiestuoase, cu case suprapuse ca niște înghețate pastelate - atrag milioane de turiști internaționali. Dar la origine, acestea erau așezări simple de agricultori care navigau pe mare (nu pescari, așa cum se crede adesea în mod eronat), legate doar printr-un traseu străvechi peste un vârf abrupt, atât de greu de traversat încât comunicarea era rară, iar cele două sate minuscule vorbeau dialecte diferite.

Când a fost construit traseul pietonal 

Dar în timpul construcției căii ferate între orașele Genova și La Spezia, la sfârșitul secolului al XIX-lea, porțiuni dintr-o potecă de piatră au fost săpate în stâncă pentru muncitorii și măgarii care transportau materiale și explozibili pentru săparea tunelurilor de tren. Localnicii au văzut o oportunitate de a conecta cele două căi fragmentate. Fabrizia Pecunia, actualul primar din Riomaggiore, explică: „Au văzut această bucată de drum pe partea Riomaggiore și această altă porțiune pe partea Manarola și s-au întrebat: „De ce să nu creăm o legătură?”

Construcția noului traseu pietonal a început în 1920 și s-a încheiat aproximativ 11 ani mai târziu. „Bunicul meu Brizio Bonanini a fost unul dintre oamenii care l-au construit”, spune Pecunia. „Și sunt atât de mândru de el”.

Calea Iubirii a fost construită pe un versant de munte abrupt și dărâmat

Cu priveliști languroase ale mării la apus și un peisaj stâncos spectaculos deasupra valurilor care se sparg la aproximativ 30 m mai jos, acest traseu plat și ușor de străbătut a devenit în curând o soluție ideală și practică pentru o seară de întâlnire, nu departe de centrele medievale ale satelor. Apoi, un scriitor anonim, cu un talent deosebit pentru branding, a scris Via dell'Amore pe peretele stâncos, dând astfel potecii numele său romantic.

Cincizeci de ani mai târziu, în anii 1970, autoritățile locale s-au prins și au instalat bănci dedicate figurilor mitologice ale pasiunii, de la Cupidon la Eros. Singurul inconvenient: Calea Iubirii a fost construită pe un versant de munte abrupt și dărâmat, într-o regiune al cărei teren generează frecvente alunecări de teren. „Este o zonă evident periculoasă - o zonă foarte frumoasă pentru că se află pe mare - dar evident periculoasă”, explică Francesco Faccini, geolog la Universitatea din Genova. „Nu este o coincidență faptul că vechea cale originală a fost construită trecând peste munte. Inevitabil, tăierea bazei unui versant duce la prăbușiri.”

Reconstrucția a costat 22 milioane euro 

Ministrul Turismului, Daniela Santanchè, care va inaugura traseul la sfârșitul acestei luni, a spus: „Ați văzut Liguria? Este o regiune subțire care se înalță abrupt de la mare. A trebuit să exploatăm întregul munte și să ne asigurăm că totul este complet sigur.”

„A costat în total 22 de milioane de euro”, adaugă primarul Pecunia, descriind modul în care diferitele entități locale și naționale implicate au trebuit să strângă fonduri, să convină asupra unui plan, să treacă prin toată birocrația și, în cele din urmă, să construiască un sistem de hamuri, plase și ancore pentru a preveni căderile de pietre și pentru a proteja traseul, fără a-i ruina frumusețea naturală. „Și acum, dacă mergeți, vă veți îndrăgosti de el”, meditează Santanchè. „Nu este întâmplător că se numește Calea Iubirii”.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
printul william kate middleton jpeg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
hunza people jpg
Factura curent energie electrica FOTO Shutterstock jpg
image png
tashkent jpg
pisici blana sare piper jpg
klaus iohannis pe tron jpg
stefan cel mare GettyImages 878490466 jpeg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net