Drumul superb de care puțini români știu. Peisajele sunt impresionante și rivalizează cu Transalpina și Transfăgărășan
Transluncani, drumul montan din vestul României, este adesea comparat cu renumitele șosele Transalpina și Transfăgărășan.
Inaugurat în 2019, acest traseu spectaculos din județul Timiș atrage turiști datorită peisajelor impresionante oferite de Munții Poiana Ruscă.
Cu o lungime de aproximativ 6 kilometri, Transluncani traversează serpentinele și pădurile pitorești din zonă, dar se oprește brusc în pădure, fără o legătură cu alte drumuri majore.
Istoria și construcția șoselei
Construit pe o veche potecă folosită de localnicii din Luncanii de Jos, Transluncani a necesitat doi ani de muncă din cauza terenului stâncos. Deși a fost un proiect dificil, drumul a devenit un punct de atracție pentru județul Timiș.
A fost realizat cu un milion de euro și duce la un platou montan la aproximativ 800 de metri altitudine, oferind priveliști impresionante asupra Vârfului Padeș, cel mai înalt din masivul Poiana Ruscă.
Drumul asfaltat, continuat de un drum impracticabil
Șoseaua „Drum agricol Oboarele”, cunoscută sub numele de Transluncani, a fost construită cu un milion de euro și duce la un platou montan la 800 de metri altitudine. Aici, turiștii pot admira crestele Munților Poiana Ruscă și Vârful Padeș (1.382 metri), cel mai înalt din masiv, situat la granița județelor Hunedoara, Caraș-Severin și Timiș.
Drumul asfaltat coboară apoi abrupt în Valea Lupului, unde se intersectează cu un drum județean neasfaltat, inaccesibil mașinilor. Reabilitarea acestei porțiuni ar deschide accesul turiștilor spre Ruschița, sat faimos pentru cariera sa de marmură, aflat la 12 kilometri de Transluncani.
La fel ca Transluncani, și alte șosele din Munții Poiana Ruscă se opresc în pădure, cum este „Drumul marmurei”, construit parțial în județul Hunedoara, care necesită reabilitări pentru a deveni complet accesibil.
Citește continuarea pe Adevarul.ro.