Mocănița oltenească s-ar putea transforma într-un magnet pentru turiști! Traseul pe care cu toții vom dori să îl parcurgem

România este un adevărat cufăr de comori, atunci când vine vorba despre potențialul turistic. Iar acum, o linie ferată complet uitată de lume ar putea reveni la viață, transformându-se într-un adevărat magnet pentru turiști.

Traseul conduce turiștii printr-o zonă superbă / foto: Facebook
Traseul conduce turiștii printr-o zonă superbă / foto: Facebook

Astăzi, cei care ajung aici vor fi întâmpinați numai de relicve industriale, peste care deja a crescut vegetația. Însă, Asociația Kogayon dorește să schimbe complet fața acestui loc! Iar, potrivit adevarul.ro, mocănița oltenească ar putea deveni un adevărat magnet pentru turiști! Acest traseu leagă mai multe localități superbe de intrarea în cel mai mare parc național din România, Parcul Național Buila–Vânturarița.

Acest proiect ar putea transforma complet „Oltenia de sub Munte”, o regiune care deja aspiră la statutul de geoparc UNESCO. Regiune se întinde de-a lungul unei arii de aproximativ 1.000 kmp, fiind o zonă plină de păduri seculare, chei superbe și mânăstiri pline de istorie.

Mocănița oltenească ar putea deveni un magnet pentru turiști

În această zonă din țară găsim și unicul muzeu dedicat trovanților, cât și ceramica de Horezu. Iar cei care își doresc o aventură în natură pot vizita Parcul Național Buila–Vânturarița, cel mai mare parc național din țara noastră.

Noul tren turistic ar reduce la viață o veche cale ferată industrială, lungă de 44 de kilometri, care a fost abandonată complet în anul 2019. Iar de-a lungul acestui traseu se găsesc mai multe localități turistice superbe, cum ar fi Mihăești, Băbeni, Frâncești, Tomșani și Costești.

Întreaga zonă este de o frumusețe rară

Mocănița oltenească ar urma să conducă turiștii prin zone de o frumusețe rară, încărcate de o istorie aparte. Chiar și faimoasa Mânăstire Horezu ar fi foarte aproape de traseul acestui trenuleț turistic.

„Calea ferată nu mai este folosită din toamna anului 2019 și riscă să ajungă la fier vechi, în ciuda potențialului enorm pe care îl are pentru Valea Bistriței. Această linie nu este doar o relicvă cu o istorie industrială semnificativă, ci și un proiect cu un viitor turistic remarcabil, dacă se va găsi o soluție pentru a o transforma într-o mocăniță – chiar și pe o porțiune, cum ar fi segmentul Tomșani–Bistrița”, Florin Stoican, președintele Asociației Kogayon.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Aragaz - gaze FOTO Shutterstock
termometru canicula jpeg
1 zodii bani jpg jpeg
Cancer pacient facebook jpg
image png
image png
image png
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net