România, țara în care șoferii mor pe capete. Ce soluții există pentru a stopa acest fenomen

România ocupă un loc rușinos în clasamentul european privind numărul de morți în accidente rutiere. Totuși, ce soluții au autoritățile pentru a stopa creșterea accidentelor mortale de pe șoselele patriei.

România este cap de listă la accidente auto mortale
România este cap de listă la accidente auto mortale

România se află pe primul loc în Uniunea Europeană privind numărul de decese cauzate de accidentele auto. Iar drumul DN1 este printre cele mai periculoase drumuri din țară. 

Motivele ce stau în spatele accidentelor rutiere sunt variate: viteza excesivă, neacordarea de prioritate sau, în cele din urmă, infrastructura de proastă calitate sau inexistentă. 

Citește și: Marea Britanie introduce închisoarea pe viață pentru șoferii ce produc accidente mortale

Chiar dacă restul Europei pare să se dezvolte, România bate pasul pe loc la capitolul infrastructură. Doar în primele șase luni ale acestui an, aproximativ 2078 de accidente rutiere s-au produs, în care peste 700 de persoane și-au găsit sfârșitul.

Ce soluții ar există pentru a stopa acest fenomen

Cristian Andrieș, specialist în cadrul Direcției Rutiere din IGPR, a afirmat că principalele drumuri din România unde se produc accidente rutiere grave sunt DN1, DN7, DN2 și, în cele din urmă, DN6, potrivit Antena 3.

Vezi și: Alertă: „5 oameni mor zilnic în accidente rutiere”! Care sunt principalele cauze

Motivele sunt diverse: fie șoferii nu se asigură, fie vizibilitatea este foarte scăzută, șoferii ce depășesc linia continuă sau aleg să depășească în apropierea unei curbe unde nu există vizibilitate. Totuși, aceste accidente ar putea fi scăzute, dacă s-ar lăți drumurile, deoarece majoritatea drumurilor din România au o singură bandă pe sens. 

Numărul de accidente ar putea fi scăzut dacă s-ar mai introduce o bandă pe sensul de drum. Astfel, depășirile periculoase ar fi profund evitate, iar mai puțini șoferi și-ar pierde viața. 

Așa cum a apreciat și Alex Vîlvoi, fondator al Asociaţiei România fără Gropi, sunt necesare două benzi pe sens, iar sensurile de mers ar trebui separate printr-un parapet. Acesta a adus ca exemplu parapetul de pe DN1, care a fost montat în iunie 2016.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

image
image
image
image
image
image
document pentru pensie jpg
landscape 5344246 1280 jpg
vinerea mare 2024 jpg
Metrou Basarab 2048x2048 jpg
telefon ecran getty jpg
casa de marcat supermarket pexels jpg
gratii 1 jpeg
Sebastian Olariu si tatal lui FOTO Antena 3 Facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net