Suma uriașă plătită de un român pentru a transforma un autovehicul Dacia 1300 în mașină electrică: „Mai bine o lăsa cu motorul original”
O Dacie 1300 a fost transformată de un român pasionat în maşină electrică. Investiţia a fost costisitoare, dar bucuria omologării la RAR a „făcut toţi banii”. Proiectul său a atras comentarii favorabile, dar şi răutăcioase, după cum informează adevarul.ro.
„Modelul Dacia 1300 convertit la maşină electrică, având un motor de 40KW şi o baterie de 20KWh. A rezultat o putere de 41 CP. Maşina atinge o viteză maximă de 110 km/h într-o singură treaptă. Are o cutie de viteze mecanică, care provine de la o Dacia Papuc diesel.
Maşina a fost omologată la RAR (totul a fost în regulă), ieşind cu o autonomie de 155 km. Conversia a costat 26.000 € + TVA”, scrie în descrierea făcută pe grupul Car spotting, citat de adevarul.ro. Aşa cum era de aşteptat, postarea a adunat zeci de comentarii şi dezbateri aprinse.
„O modalitate bună de cheltuit banii dacă ai o pasiune. Alţii cheltuiesc pe tigări, ţoale, păcănele etc. Respect!”, a scris un membru al grupului. Cei mai mulţi au apreciat rezultatul, însă au existat şi comentarii răutăcioase.
„Mai bine o lăsa cu motorul original” a comentat, un membru al grupului. „Nu vreau să dau hate moca, dar cât de prost poţi fii să dai 26 k euro ca să scoţi 40 de ponei şi 155 km de autonomie?”, a scris altcineva.
Răspunsul a venit din partea altui comentator: „De ce vi se pare mult? 26k pentru ceva ce în esenţă e DIY, făcut din pasiune, nu e absolut deloc mult. Vi se pare puţin range de 155 km? La o maşină care cel mai probabil va ieşi în weekend la plimbare 20 km sau pe la vreo paradă? 150 km sunt suficienţi pentru o săptămână de navetă zilnică la birou în Bucureşti. Iarna. În trafic. Hai, fiţi serioşi! Bucuraţi-vă pentru pasiunea omului şi atât. Nu vă place, mergeţi mai departe. Aici omul chiar nu a deranjat cu nimic. Dacă era vorba de o modificare făcută pe genunchi, la vericu în garaj, care n-ar fi trecut în veci RAR-ul, înţeleg să vă simţiţi ofensaţi şi puşi în pericol în trafic. Dar NU e cazul. Maşina e omologată. E aptă de drum public. Spor! PS: congrats pentru proiect!”, se scrie în acest comentariu.
Este o nouă nişă în România
În România de vreo doi ani s-a conturat o nouă nişă: aceea a conversiei automobilelor pe combustibil în electrice. „Adevărul” a vizitat anul trecut un astfel de atelier, acolo unde trei ingineri şi un fost poliţist aduceau la viaţă maşini vechi, transformându-le în electrice.
Cel mai interesant proiect era chiar acela de a transforma o Dacie 1300 clasică, din 1981, într-o maşină electrică.
Maşina, care pare chiar cea omologată de RAR, a fost oferită, în 2023, ca premiu de către o agenţie de pariuri, într-o campanie desfăşurată la nivel naţional. Atunci maşina ajuns pe roţi, dar doar sub formă de caroserie.
Argeşenilor le-a revenit sarcina de a instala un sistem de propulsie electrică, cu tot cu baterii şi încărcător. Ei au montat totul în doar patru zile, într-o adevărată cursă contra-cronometru.