Vacanță transformată în coșmar pentru un turist polonez. Ce a pățit după ce a închiriat o mașină în București: „Mi-a scuipat tatăl”
Ceea ce trebuia să fie o vacanță relaxantă alături de părinți s-a transformat într-o experiență traumatizantă pentru un turist polonez care a vizitat pentru prima dată Bucureștiul.

Firma de închirieri auto de la care a luat o mașină l-a acuzat pe nedrept că ar fi provocat o zgârietură veche, iar în cele din urmă, conflictul s-a încheiat cu un gest revoltător: unul dintre angajați l-ar fi scuipat pe tatăl acestuia.
Turistul, identificat drept Piotr, a povestit întregul episod pentru publicația poloneză Onet, descriind cum semnele de avertizare au apărut încă de la începutul procesului de închiriere.
„Am avut parte de o neplăcere”
Piotr nu era la prima vizită în România, întrucât mai fusese de patru ori anterior. Cu toate acestea, de data aceasta a ales să călătorească împreună cu părinții și, în premieră, să închirieze o mașină în capitală. Decizia avea să se dovedească una regretabilă.
„Era prima dată la București și tot prima dată când închiriez o mașină aici. Și am avut parte de o neplăcere”, a spus el.
Cu câteva săptămâni înainte de sosire, rezervase o mașină prin platforma Booking.
„Când am ales perioada, au apărut multe oferte. Unele erau la 9 zloți pentru trei zile, altele la 40, 100 sau chiar 300. Am ales varianta de mijloc. Am selectat și asigurarea oferită de Booking, care m-a costat aproximativ 200 de zloți”, a explicat turistul.
La aeroport, el și familia sa au fost preluați de un angajat al firmei de închirieri. La început, totul părea promițător.
„Ne-a vorbit despre capitală, despre armată. Foarte prietenos. Odată ajunși, am privit mașina, era curată, dar nu ne-am concentrat pe detalii. Apoi a venit momentul semnării contractului. Ne-a întrebat dacă vrem o asigurare de 150 de euro. I-am spus că avem deja de la Booking”, își amintește Piotr.
„A devenit foarte agresiv”
Refuzul de a cumpăra o a doua asigurare a schimbat radical tonul discuției.
„Atunci a devenit nepoliticos. A scos un tabel cu prețuri și mi-a arătat cât costă fiecare reparație. M-am speriat puțin, dar am rămas ferm: nu aveam nevoie de a doua asigurare”, a povestit.
Presiunea a continuat.
„A devenit foarte agresiv, spunându-mi că trebuie să semnez aici, pentru că altfel orice daună va fi pusă pe contul meu. Era extrem de insistent. Am rămas pe poziții. Am primit cheile”, a mai relatat bărbatul.
După ce a ajuns la destinație, Piotr a început să citească recenziile online ale companiei și a descoperit că nu era singurul pățit.
„Am realizat atunci că ar fi trebuit să citesc înainte. Era vorba despre escroci, gata să vândă asigurări inutile sau să profite de cea mai mică zgârietură”, a spus el.
„A spus că repararea costă 400 de euro”
La returnarea mașinii, suspiciunile sale s-au confirmat.
„Angajatul a venit direct la un loc unde era o mică zgârietură, abia vizibilă. A înconjurat mașina, dar nu s-a uitat la altceva. A spus că repararea costă 400 de euro. I-am zis că nu e vina mea, dar el a replicat că trebuia să o menționez la preluare”, a declarat Piotr.
„Se vedea că era o zgârietură veche. Nu l-a interesat prea mult”, a continuat turistul. Confruntat cu suma de plată, bărbatul a fost pus în fața unei alegeri: să plătească pe loc, în numerar sau cu cardul, pentru a-și recupera depozitul de 2.100 de euro. „Nu aveam acea sumă la mine sau în cont”, a explicat.
„Am sunat la Booking să mă asigur că asigurarea acoperă situația. Au confirmat. Am semnat chitanța, dar am notat că nu sunt de acord cu întreaga situație. Am încercat să scriu același lucru și pe factură, dar angajatul a rupt-o. Ne-am certat, dar până la urmă am primit o copie pentru mine”, a spus Piotr.
„Mi-a scuipat apoi tatăl”
Deși părea că incidentul se apropie de final, momentul plecării a degenerat.
„Ne-a dus la aeroport. Am trântit ușa la coborâre, eram foarte nervos. Ne-am apucat să descărcăm bagajele și i-am spus că răul se întoarce mereu. I-am zis că asta îi doresc și lui. El mi-a scuipat apoi tatăl, un pensionar, ne-a arătat degetul mijlociu și a plecat în grabă”, a povestit turistul polonez.
El este convins că a fost victima unui sistem abuziv practicat de unele firme de închirieri auto.
„Te atrag cu prețuri mici și apoi încearcă să-ți vândă asigurări extrem de scumpe, probabil în combinație cu vreun asigurător local. Dacă nu accepți, te stoarce de bani prin intermediul propriei tale asigurări”, afirmă.
În prezent, Piotr urmează să trimită toate documentele către Booking, în speranța că asigurarea va acoperi integral paguba și că firma va fi trasă la răspundere pentru comportamentul angajaților săi.




































