Pomelo, fructul care ţine inima sănătoasă

26 decembrie 2018
image

Foarte gustos ┼či s─ân─âtos, cel mai mare fruct citric este recomandat ├«n special ├«n sezonul rece. Plin de vitamine ┼či minerale, pomelo ├«┼úi d─â un plus de energie ┼či poate preveni st─ârile de r─âceal─â ┼či grip─â. Iat─â ┼či alte motive pentru care e bine s─â ├«l consumi!

  • Te men┼úine t├ón─âr. Grepfruitul ┼či pomelo sunt singurele fructe cunoscute care con┼úin ÔÇťspermadin─âÔÇŁ, o substan┼ú─â care se g─âse┼čte ┼či ├«n organismul uman ┼či care ajut─â la protejarea celulelor ├«mpotriva procesului de ├«mb─âtr├ónire ┼či a deterior─ârii celulelor.
  • S─ân─âtatea inimii. Un fruct de pomelo con┼úine aproximativ 400 mg de potasiu per por┼úie care, la fel ca ┼či vitamina C, joac─â un rol esen┼úial ├«n s─ân─âtatea inimii. Acest mineral regleaz─â nivelul tensiunii arteriale, astfel c─â un pahar de suc de pomelo pe zi ajut─â la cur─â┼úarea reziduurilor arteriale acumulate ├«n organism, reduc├ónd impurit─â┼úiile ┼či fiind extrem de benefic persoanelor care sufer─â de hipertensiune arterial─â.
  • Vitamina C. Ca majoritatea citricelor, ┼či pomelo are un con┼úinut ridicat de vitamina C, oferind un aport de p├ón─â la 193%. ├Änt─âre┼čte sistemul imunitar, previne stresul ┼či poate preveni complica┼úiile ├«n cazul r─âcelilor: infec┼úiile pulmonare sau pneumonia. Persoanele cu o concentra┼úie mai mare de vitamina C ├«n s├ónge au un risc cu 42% mai sc─âzut de a dezvolta un accident vascular cerebral. Vitamina C mai ajut─â la prevenirea deterior─ârii musculare, a inflama┼úiilor, a bolilor cadiovasculare ┼či chiar a unor anumite tipuri de cancer.
  • Diet─â. Sc─âzut ├«n gr─âsimi ┼či, deci, ├«n calorii, pomelo este un aliat al siluetei. Nu con┼úine gr─âsimi nici m─âcar ├«n procent de 1% ┼či are doar 72 de calorii/200 g. Con┼úine enzime, substan┼úe ce sporesc arderea gr─âsimilor, cunoscute ┼či sub numele de ÔÇťcalorii negativeÔÇŁ. 
  • Antioxidan┼úi. Con┼úinutul ridicat de antioxidan┼úi ajut─â la ├«ncetinirea procesului de ├«mb─âtr├ónire ┼či la protejarea organismului ├«mpotriva multor tipuri de boli ÔÇô inclusiv boli de inim─â sau cancer ÔÇô protej├ónd organismul ├«mpotriva radicalilor liberi. 
  • Bogat ├«n fibre. Acest fruct are un con┼úinut de 8% fibre ┼či un aport de nutrien┼úi recomandat zilnic at├ót pentru adul┼úi, c├ót ┼či pentru copii. Un consum zilnic de astfel de fibre ofer─â un sentiment de sa┼úietate organismului, ajut─â la s─ân─âtatea intestinelor ┼či la prevenirea cancerului de colon, conform www.csid.ro.
banica vicoveanca jpeg
irina tanase 13 jpg
andre JPG
00032 jpg
Screenshot 2022 05 27 211225 png
anamaria prodan portret 0 jpeg
Pensionari din România jpg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Catedrala Mântuirii Neamului   București (Ianuarie 2022) jpg
calendar ortodox 2021 28 mai sfantul ierarh nichita marturisitorul episcopul calcedonului png
BeFunky collage (7) jpg
spital ploiesti png
4 carmen iohannis rochie scumpa 3 jpg jpeg
Charles 1 INQUAM Photos Octav Ganea jpeg