Alimentul care creşte riscul de cancer mamar

Alimentul care creşte riscul de cancer mamar

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Rezultatele cercetării au arătat că doar o porţie şi jumătate de carne pe zi, echivalentul a trei felii de pastramă sau kaizer, creşte riscul de apariţie a bolii cu 20%.

În schimb, dacă persoană alege să includă în meniu carne de pui, peşte, legume şi fructe şansele de apariţie a bolii scad cu 25%.

În cadrul studului, publicat în Jurnalul Medical Britanic, specialiştii au analizat dieta a 88.803 femei. Starea de sănătate a participantelor a fost urmărită pe o perioadă de 21 de ani.

Astfel, cercetătorii au ajuns la concluzia că cele care obişnuiau să consume zilnic câte o porţie de carne roşie erau mai predispuse acestui tip de cancer. În plus, consumul suplimentar de carne roşie pe zi creştea riscul de apariţie a cancerului mamar cu încă 13%.

,,Mai ales dacă fetele consumă în copilărie şi în tinereţe mai multă carne roşie şi riscul de apariţie a cancerului de sân este mult mai ridicat. Important de ştiut că dacă înlocuim carnea roşie cu legume, fructe, dar şi peşte riscul de reduce semnificativ”, a afirmat Maryam Farvid, profesor la Şcoala de Sănătate Publică Harvard.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image