Carnea prăjită poate favoriza cancerul de prostată

Carnea prăjită poate favoriza cancerul de prostată

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Oamenii de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce au analizat date legate de dietă de la aproximativ 2.000 de bărbaţi, care au participat la studiul legat de cancerul de prostată efectuat în California.

La finalul cercetării, aproximativ 1.000 de bărbaţi aveau un risc mai ridicat de a fi diagnosticaţi cu cancer de prostată, aceştia fiind şi cei care consumau periodic carne roşie prăjită.

,,Noi am descoperit că bărbaţii care mănâncă mai mult de o porţie şi jumătate de carne roşie prăjită, la temperaturi ridicate, pe săptămână sunt cu 30% mai predispuşi să sufere de cancer de prostată. Situaţia este şi mai îngrijorătoare în cazul bărbaţilor care mănâncă mai mult de două porţii si jumătate de carne prăjită în aceleaşi condiţii pe săptămână. Riscul este atunci mai mare cu 40%”, a afirmat autorul studiului Mariana Stern, cercetător la Şcoala de Medicină ,, Keck” din cadrul Universităţii de Sud din California, SUA.

Deşi şi studiile anterioare au subliniat legătura dintre dietele bogate în carne roşie şi riscul de apariţie a cancerului de prostată, dovezile noi continuă să apară.

Riscul apare ca urmare a prăjirii la temperaturi ridicate, când se formează substanţele cancerigene. Dintre tipurile de carne, riscul apare în special la pregătirea celei roşii.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image